Powered By Blogger

torsdag 15 april 2010

Dagens – i pinsamt sällskap

Varje år - samma sak.
Det är som med SJ när det blir snö i Skåne. Tåg spårar ur, ställs in, och ingenting funkar.
Helt enkelt ett enda gigantiskt kaos.
Där alla tycker ”men hallå, det är ju inte första gången det händer, borde de inte vara liiiite mer förberedda vid det här laget”.

Nu förstår jag plötsligt det stackars tågföretaget. För jag har hamnat i samma överraskade sits.
Av vårens ankomst.
Hjärnan spårar ur, förnuftet ställs in och ingenting funkar.
För vad ska jag ha för jacka? Vad ska jag ha för skor?

Utan att ha investerat i någon vårjacka i år blir det till att plöja i garderoben och om och om igen försöka minnas; vad hade jag förra våren? Jackfronten är nödlöst med en jacka här, en kappa där. De sitter si så där men de får funka. Här är den som blev luftad i dag:

Någonslags fuskskinnsplastig jacka - Gina Tricot
Under den: Billion Dollar Stitch, grey - Odd Molly (tusen tack söta Nena för namnet på den!)
Chrysalis minigown, almost black - Odd Molly
Och aldrig utan en sjal…

Nästa steg blir att titta så långt ner man bara kan, för jag går fortfarande runt i vinterstövlarna.
Och skäms lite smått.
Kanske dags att röja runt i garderoben efter lite mer anpassade fotbeklädnader. Och sluta utsätta Mollysarna för detta pinsamma sällskap.

Men för att få lite inspiration kan jag inte låta bli att undra - vad har ni på fötterna?

Ha en bra kväll! Kram!


9 kommentarer:

  1. Åh så snygg Billion Dollar Stitch, grey är!!! Vill ha!

    SvaraRadera
  2. Håller med Lillis! Vill också ha! På fötterna sitter mina Ed Hardy basket-dojjor fastklistrade. Kommer att sitta där tils dom trillar isär eller stinker så jag inte kan använda dom;) Kram!

    SvaraRadera
  3. jag har mina converse... passar till det mest tycker jag! Kramar

    SvaraRadera
  4. Stövlar!!! Hade gympadojjor en dag men sen blev det stövlarna igen. Alltid samma bekymmer när det blir vår. Tycker att när man är så gammal som jag bord eman kunna klä sig men icke...

    Tycker du är skitsnygg som vanligt!!!

    kramar

    SvaraRadera
  5. Aaah fin som alltid!;)
    Ja snacka stövlar....å vd svårt det är på våren!;)

    Kram Adela

    SvaraRadera
  6. Ha ha, alltdi denna sjal - jag älskar sjalar jag me =)
    Å på fötterna stövlar eller boots, du vet lite tunnare stövlar som funkar under vår och höst. Jag är lite av en skofetischist så har väl närmare 20 par av nämnda modeller, tillkommer ett okänt antal par skor...
    Å ja visst, det är Ankan som ska med den 24 :)

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  7. Ja vi får fundera och koordinera kläder i helgen! God natt gumman!

    SvaraRadera
  8. Boots,stövletter, svarta och beige.

    SvaraRadera
  9. Har samma "problem" faktiskt. Så jag känner igen mig enormt. Våren kom liksom så...plötsligt :) Jackproblemet har löst sig. Men sedan var det ju det där med skorna. Behöver nog köpa något mer vårigt, tror jag...

    SvaraRadera