Powered By Blogger

söndag 4 april 2010

Helt över styr

Istället för att skriva artiklarna som samvetet säger åt mig att göra så har jag låtit morgonen förflyta genom att plitat lite på en lista. Över vad jag prioriterar att kasta mig över när jag och fantastiska supercoola Linda ska gå shoppingbärsärk i Stockholm om 20 dagar.

Vi kommer ju bara att ha 6 timmar på oss från att vi hoppar av tåget på Stockholms central och till vi måste tacka för oss i huvudstaden.
Och då gäller det att vara välplanerad. Tänkte jag.
Det kommer säkert att bli något helt annat som roffas med in i provrummen när vi väl är där.
Men lite kul att kika i backspegel sen och se vad man tänkte och hur det blev.

Det är bara det att listan gick helt över styr på ett kick.
Inte helt oväntat i och för sig men nästan 30 plagg kanske är lite att ta i…

Såklart helt omöjligt att adoptera allt, det skulle krävas en årslön eller en riktigt lyckad bankkupp.
Tyvärr finns det ju räkningar, ett kylskåp och några djur som också gör anspråk på de ärligt intjänade kronorna.
Och eftersom jag tyvärr råkar veta hur det är att sitta i fängelse, inte för egen del utan för att min bror befinner sig bakom galler, så går det alternativet också bort.

Så det blir till att plocka de finaste russinen ur kakan istället.
Ska inte tråka ut er med hela min lista, bara min absoluta most-wanted:

Up-to-me-ism strap dress i lila.

Japp, jag har den i chalk.
Men som så ofta med mig så ha en betyder vill ha fler av samma men i olika färger.
Och det är därför listan bara växer ju mer man shoppar.

Hur är det för er; fler av samma i andra färger eller hellre något helt nytt plagg?

Vi ska iväg och träffa min mamma snart, käka räkmacka och dricka vin.
Och så ska jag inviga plagget som flyttade hem till mig igår. Dagens bilder kommer senare.

Ha en riktigt bra påskdag! Kram!

3 kommentarer:

  1. Jag är likadan, faller jag för ett plagg vill jag ofta ha fler i samma färger. Dock inte av de dyrare sorterna. Denna klänning hade jag gärna varit ägare till i chalk...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Shit, planerar du sånt. Jag är normalt en välorganiserad människa men här tänker jag bara gå bärsärk! Gör jag en lista så kommer jag bara att prova annat iaf. När det gäller ditt hemliga köp så funderar jag på om du har kompletterat Chrysalisarna. Kan det vara så? Ha en underbar söndag i solen! Kram!!

    SvaraRadera
  3. Jag är också sådan. Tycker jag om ett plagg vill jag ofta ha det i flera färger till. Jag tänker jämt när nya kollektioner kommer at nu behöver jag inte köpa det och det plagget för det har jag redan och sedan är det som förgjort ändå. jobbigt. Kram

    SvaraRadera