Powered By Blogger

tisdag 26 januari 2010

Det känns rätt… men blir fel…

Jag plockar ofta ut min sinnesstämning till min klädsel. Och idag var en mörk dag.
Mörk som i tung industrisynt. Missade Depeche Mode live igår.
Vilket jag tänker ta igen när mina husgudar Rammstein uppenbarar sig på scen om mindre än en månad. Tjohoo!!!
Så helt efter känsla landade denna outfit på min kropp idag:
Odd Molly underklänning som jag tror heter någonting slipdress red.
Tunika Odd Molly från gud vet när och har namn som jag inte heller har koll på.Men den är mer almost black än den ser ut på bilden i alla fall.
Jacka  mc-stuk i skinnimitation a la Lindex
Jeans Gina Tricot, om ni tycker att ni känner igen dem så har ni helt rätt.
Svarta stickade torgvantar från Röda Korset.

En outfit som kändes så rätt… men blev helt fel. Eftersom jag inte tänkte på vad som låg framför mig under dagen när jag valde den.
Försökte intervjua barn, de blev mest livrädda.
Sedan uppenbarade jag mig till en intervju med en präst. Vilket genast fick hans exorsismblick att vakna till liv….
Det blir aldrig som man tänkt, framförallt inte om man glömt att tänka.

Ha en bra kväll! Kram!

11 kommentarer:

  1. I bland blir det så där! Vaknade också på fel sida i dag och kände mig sur och grinig utan nån större anledning.... Tunikan du har i dag är jättefin. Snyggt med det röda under. Ha en bra kväll stumpan! KRAM

    SvaraRadera
  2. Naaaw.. Var en tung dag här med. Svart svart och åter svart. Endast linnet blev vit. MEN! Imrogon kör vi nya tag. Kram

    SvaraRadera
  3. ha ha ha... ser framför mig barnens blick! Vet att det inte är lätt även med de gulligaste kläderna att få barn att samarbeta!

    SvaraRadera
  4. He-he jag kan riktigt tänka mig. Det var som när jag hade mina nya slitna jeans på förskolan. Barnen var djupt bedrövade "hade fröken inte pengar till hela byxor..." jag fick förklara att de var nya. Men deras blickar på mig sa något helt annat ;0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt !!! Trist att du missade DM igår...Jag kollade oxå in var Rammstein spelade och såg då att de skulle spela i Malmö i Februari men jag väntar tills de kommer till "Metal Town" i Göteborg i sommar :-)
    Kraaam!

    SvaraRadera
  6. Linda & Sanni: Efter svart kommer färg... Håller tummarna för att vi alla 3 får en bättre dag imorgon. Kram!

    Dr Molly: Jag har inte barn så jag har noll koll på hur man ska bete sig... Så din kommentar hjälpte mig att sluta känna mig som elaka tanten. Tack! 2-åringar man inte känner var en utmaning vill jag lova. Kram!

    Peggy: Det är i Malmö jag ska se dem. Bor ju bara 1 timmes tågresa därifrån. Men kanske se vi i Göteborg i sommar! Rammstein kan man aldrig få nog av! Kram!

    SvaraRadera
  7. Vissa dagar blir bara fel men det kan bara bli bättre. Tror nog att barnen mest tyckte du var cool! :)
    Tackar för inputen, jag gillade mest den outfiten med det vita. Bara att dät är så jädrans kallt just nu. Börjar allt längta efter våren mer och mer....
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ingrid: haha... eller är det som Jeanette säger: att barnen mest tyckte att du var cool. Kram!

    Jeanette: Ja kallt är bara förnamnet, så himla trött på kylan. Men det andra var fin också, bara inte finast. :o) Kram!

    SvaraRadera
  9. Skulle just fråga om du känner till PEggy, hon gillar nog Rammstein också om jag känner henne rätt.

    Sen skrattar jag så gott åt dina benämningar på plaggen. HÄRLIGT! Skrattar MED dig, inte ÅT. Jag är ju skitdålig själv på namnen och slår som en tok innan jag gör ett inlägg.

    Tänk då när jag msnar med Bina och hon rabblar nr o namn. DÅ har jag problem kan jag säga! ;-)

    KRAM på dig - hoppas Posten kom med nåt idag iaf!

    SvaraRadera
  10. Ja kanske vi ses i Göteborg i sommar ;-)
    Kram!

    SvaraRadera