Powered By Blogger

torsdag 14 januari 2010

Odd Molly-Skåne under lupp

Eftersom jag hela tiden missar och glömmer att maila listan på butiker i Skåne som säljer Odd Molly så tänkte jag att det väl är lika bra att lägga ut den här och nu istället:

Iisa, Stora Nygatan 31 Malmö
Factory, Gustav Adolfs Torg 41 Malmö
AjaBaja, Storgatan 41 B Malmö
DeLuxe, S Förstadsg 2 Malmö
Folk Art, Friisgatan 14 Malmö
Jepson, Lundavägen 19 Malmö
Insight, Axel Danielssons Väg 277 Malmö
Spirit Nova, Företagsvägen 10 Lund
Eriks, Linnégatan 34 Limhamn
Scandinavian Sportmens, Klostergatan 5 Lund
Pernilla Martinsson, Bjärsbogård Bara
IR Design&Butik, Algatan 72 Trelleborg
Ulla Hills Magasin, Västra Virestad Trelleborg
Unica of Sweden KB, Bankgatan 4 Vellinge
Country Dreams, Länsmansvägen 24 Höllviken
Kings and Queens, Kungstorpsvägen 10 Höllviken
Borgeby Kids & Friends AB, Basun vägen 6 Bjärred
Idyll interiör, Storgatan 3 Hörby
Zebra, Kullagatan 37 Helsingborg
Tam-Tam, Gasverksgatan 29 Helsingborg
Olofssons, Järnvägsg 17 Landskrona
Lita, Storgatan 54 Ängelholm
Butiken, Köpmansgatan 5 Höganäs
Märkesbutiken, Köpmansgatan 10 Båstad
3 Magasin, Källesjö Gård Ystad
Fröken Siv, Frykholmsgatan 8 Hässleholm
Donna, V. Storg. 28 Kristianstad
Spirit Väla, Väla centrum Ödåkra

Jag fick en fråga om jag har någon favoritbutik av dessa men sanningen är att jag har dålig koll... inte bara på vad kläderna heter alltså utan även på butikerna som säljer dem :o)
Mest för att jag har shoppat min Mollysar i nätbutiker eller på Tradera.
Men jag tänkte att jag skulle åtgärda den bristen nu i vår genom att försöka kolla upp hur utbudet ser ut här i Skåneland. Nu får supergärna hjälpa mig, ni andra som vet.
Så kan vi tota ihop en lista som är lite utförligare än bara adresser. Vilka är värda ett besök, vilka är det inte och så vidare... Känns det som en bra idé?

Ha en bra dag alla!!!

3 kommentarer:

  1. Donna och 3 Magasin har till och med jag varit in på i jakt. Min käre man tycker att jag är lite sjuk som har Molly-mode 55 mil hemifrån också! När jag tänker efter har jag jagat Molly Paris med:) När det gäller listan så är det kanon, då vet jag vad jag ska göra v.28....Kram

    SvaraRadera
  2. Borgeby kids and friends har ett stort utbud! Har även många andra fina märken, väl värt ett besök!

    SvaraRadera
  3. Tjena!
    Här kommer lite hur jag uppfattar vissa av butikerna:

    - Iisa, Stora Nygatan 31 Malmö
    Snorkig personal som inte ens tittar upp/hälsar när man kommer in. Hyfsat utbud.
    - Factory, Gustav Adolfs Torg 41 Malmö
    Ungefär samma stuk.
    - AjaBaja, Storgatan 41 B Malmö
    Liten butik. Trevligt, lite svårt att prova. Även fina barnkläder. Stort sortiment.
    - DeLuxe, S Förstadsg 2 Malmö
    Lite mollysar, trevligt, mkt annat fint (mest jeans)
    - Spirit Nova, Företagsvägen 10 Lund
    Stor butik, men svårt att hitta ngt (vet inte varför). Trevlig personal
    - Eriks, Linnégatan 34 Limhamn
    Inte så stort sortiment.
    - IR Design&Butik, Algatan 72 Trelleborg
    Lite tantbutik, några få OM, ganska trevligt.
    - Ulla Hills Magasin, Västra Virestad Trelleborg
    Fin butik som även har blommor o inredning. Trevlig tjej som har det.
    - Unica of Sweden KB, Bankgatan 4 Vellinge
    Stort sortiment, trevlig personal. En av favvisarna.
    - Country Dreams, Länsmansvägen 24 Höllviken
    Supertrevlig tjej. Webbutik.
    - Kings and Queens, Kungstorpsvägen 10 Höllviken
    Helt ok.
    - Borgeby Kids & Friends AB, Basun vägen 6 Bjärred
    Stort sortiment. Mkt andra fina kläder.
    - Butiken, Köpmansgatan 5 Höganäs
    Trevlig butik som även har inredning.
    - 3 Magasin, Källesjö Gård Ystad
    Fin butik, lite av en upplevelse :-D Mkt annat fint också.

    Sååå nu vet ni var jag har varit :D

    SvaraRadera