Powered By Blogger

söndag 31 januari 2010

Shoppingfri blev shoppingfrihet

Januari skulle bli en shoppingfri månad. Januari blev ett enda långt frosseri i tokshopping. Shoppingfri blev shoppingfrihet, tänk vilken skillnad tre små bokstäver kan göra…

Jag vågar inte ens räkna hur mycket nytt som blivit inneboende här de senaste veckorna. Jag har långt ifrån hunnit använda allt ens.

Och att mitt försvarstal är att ingenting handlats till fullpris känns mest knäpp med tanke på den smärre förmögenhet som de trots allt gått löst på tillsammans. Februari får bli revanchens månad. Tänkte jag och sekunder senare fick jag ett tips som jag kommer att ha mycket mycket svårt att motstå.

Så fri är bara att glömma men friheten är begränsad till 2 Molly-plagg. Under en hel månad… Känns snålt, tur det är årets kortaste månad. Ett ovanligt smart drag av mig trots allt.

Idag ska jag börja beta av nyinköpen som ännu inte hunnit få andas uteluft. Kan inte bestämma vilket av dessa två bara.

Vilken tycker ni ska bli dagens?

4 kommentarer:

  1. Klänningen, den ser varm och skön ut :0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Håller med Ingrid! Vill se Everywear dress på. Vill se hur håret blev också;)Kram!

    SvaraRadera
  3. klänningen får bli mitt val :-) ja det är en liten russell som jag har :-) Min minigown förbokade jag på smultrongården, det är en röda minidressen som jag beställde från Tyskland ! Ha en skön Söndag!
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  4. jag vill se båda! Men ok börja med klänningen då! Fast du kanske redan är påklädd vid det här laget...

    Kram

    SvaraRadera