Powered By Blogger

lördag 2 januari 2010

Surprise väckte tissel tassel


Tog en liten tur över till grannnlandet (Danmark) med make och mamma idag.
På hemfärden fick jag för mig att make skulle ta en bild på min outfit för dagen.
Offentlig bland offentligheten så att säga.
Snacka om att folk stirrade. Riktigt kul faktiskt! Stick ut det minsta från mängden genom att posera på en båt och illa dolt tissel tassel bakom ryggen drar igång direkt. :o)

Kofta: Alpaca Mix Long i färgen Royal
Tunika/ klänning: en sidenvariant av modell tidigare kollektion, som vanligt noll koll på namn men det står "753 taking life by surprise" i den, lite passande med tanke på uppmärksamheten fototillfället väckte...
Jeans: "de gamla vanliga" från Gina Tricot (dock tvättade mellan bild 1 i den här bloggen och nu)
Långt halsband: från butiken Lisa H i Höganäs
Kort halsband: ständigt med, en present jag fick på Kap Verde för ett drygt år sedan och inte har tagit av mig sedan dess
Torgvantar: från Röda Korset i Höganäs

8 kommentarer:

  1. Din blogg har jag helt missat hur det nu gått till, jag lägger till dig å listan och hoppas det är okej!?:-)
    Fin är du med din kofta och sidentunika, hi, hi lite busig får man vara ibland och låt folk titta om de inte har något bättre för sig. Faktum är att de tittade säkert för att de tyckte du var vacker och hade sjukt snygga kläder!!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du hittade mig på en gång! Jag lägger upp dig på min blogglista. Visst är det kul med tatueringar. Kontrasten mellan Mollysarna som ofta är ganska gulliga och tatueringarna är lite rolig. Ska lägga upp bilder på Mollysarna och gaddningarna med tänkte jag. Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ljuuuuvlig kofta. HAr själv spanat efter den på rea för ett bra pris.

    Tabby

    SvaraRadera
  4. vad modig du är som ställer dig och posar så där mitt i vimlet! Nya A-K tror jag ;-)
    Fin är du iaf i dina mollysar! KRAM

    SvaraRadera
  5. Ina: kul att du hitatt hit. Jag har varit lite på din blogg och gillar den! Mycket!
    Haha... snygga kläder kan jag gå med på... vacker näääääääääää... Men det var faktiskt en herre på 60+ som undrade var jag köpt klänningen, han skulle vilja att hans fru hade en sådan... kul! ha en bra dag!

    Linda: kul att jag hittade dig, alltid kul att man har 2 gemensamma intressen. Visst är de en kul kontrast. Lägger till dig när eller rättare sagt OM jag får till en blogglista... Kram

    Tabby: först blev jag lite besviken när jag fick hem den för jag trodde den skulle vara mer lila men nu, efter att ha använt den två gånger så älskar jag den! Köpte min till fullpris från www.sidandsally.com den ser inte ut att finnas kvar där. Har inte sett den på någon rea heller men hojtar om jag springer på den till bra pris.

    Evalena: Kul att chocka lite. Och eftersom vi inte har någon bra spegel hemma som jag kan plåta mig själv i så kommer jag nog att spana efter speglar i offentligheten framöver. Och be maken ta bilderna när han är med. Han gillar ännu mer att chocka folk... Kram!

    SvaraRadera
  6. Tabby: hej igen. Jag hittade koftan på Tradera precis: http://www.tradera.com/Odd-Molly-Kofta-strl-1-auktion_104657305
    Storlek 1, priset ligger just nu på 1025:- auktionen går ut imorgon 4 januari klockan 23.18

    SvaraRadera
  7. Tack snälla du :-). Men jag behöver 0 i den.
    För att trösta mig köpte jag Everyday Long Cardigan i Royal för några dagar sedan ;-)

    Tabby

    SvaraRadera
  8. Jättefin! Men är det inte helt normalt att folk tar kort på varandra? Stirrar de alltså när man blir fotograferad....Det visste jag inte hehehe. Min son eller man får fota mig jämt ute bland folk. Jag trodde de bara trodde att jag var en turist.

    SvaraRadera