Powered By Blogger

lördag 29 juni 2013

Blomexperter se hit – jag behöver er…

… och ert tyckande om vad jag ska placera för slags blomster i dessa två krukor:


Och kanske även någon liten snittblomma i plastformat i vasen. Kanske. Den kan absolut få en annan vrå att bo på också… eller inte stå så förbannat uppstyltat i mitten i alla fall… Jag är ute efter något fint som kan passa, och synas eftersom krukorna ju står väldans högt upp. Och definitivt något lättskött och hållbart… Krav? Kanske lite... ;o) Alla tips emottages med största tacksamhet… Peace out!

8 kommentarer:

  1. Orkidéer är det mest lättskötta jag kan komma på. Blommar tacksamt om och om igen.

    Men jag lägger min röst på att mobilen får flytta ner ett fönster för annars blir det nog trångt.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. "Hjärtan på tråd" ❤ är en av mina favoriter. Klarar sig utan vatten några dagar om det nu skulle vara så... Typ över en Roskildefestival eller så. :)
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Tja då steppar ju ja in.. Finns inga enklare o vackra som vanliga pelargoner, alt St Paula. Varför krångla till det..?!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  4. Pelargoner till ditt fina fönster, enkla att sköta. Eller murgröna beroende på hur soligt det är i fönstret.
    Kram och lycka till med fixeriet

    SvaraRadera
  5. Min röst går till orkidéer. Plocka bort stödpinnarna som finns i när man köper. Då blir det mer av hängkaraktär på blommorna. Bra när de är högt placerade. Blommar i evigheter och är lättskötta. Särskilt brudorkidéerna är väldigt anspråkslösa. Ställ innerkrukan i vatten stund ca var 10:e dag. That's it. No tjafs. :) /Lacie

    SvaraRadera
  6. Gillar också orkidéer och sen har vi ju ampelliljor som är ok om katterna mumsar på . Där är ju migräns no no.
    Giftig för de små :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaja jag och Ifånen då...
      Migräns skulle självklart vara murgröna; inget för kattägare. =)

      Radera
  7. TUSEN TACK!!! Här ska googlas och kollas och sedan tas med krukorna och shoppas. Kan vara så att jag väntar till efter Roskilde men lovar att visa vad det blev sedan. KRAM!

    SvaraRadera