Powered By Blogger

tisdag 4 juni 2013

Gårdagsfirandet på båt – mest bara en himla massa mat


Efter en tur på havet med fördrinkande, godisspanande och shoppande i butiken intog vi båtrestaurangen. Makens val av sitt födelsedagsfirande, inte för att…


… titta på blommorna dock utan på grund av skaldjursbuffén. Den som vi har som en slags liten regel att ge oss i kast med minst en gång om året. Och då detta är sista dagarna för den här gången var det hög tid. Att frossa av allt det där galet goda vi typ väldigt sällan äter annars.


Kräftor och krabba, fiskgratängen som slår alla andra, någonslags paella, musslor. Ja sånt. 


Ganska folktomt runt vårt bord, vilket gillas. Jag är så pass knasig att jag har supersvårt för att äta i stök och stim, tappar helt enkelt aptiten då. Och inte helt fel när man kan prata i normal ton heller. Vilket vi gjorde om dåtid, framtid och lite nutid. Och så kunde jag inte låta bli att storspekulera i var de arbetskamratande damerna vi bordet närmast kunde tänkas jobba... 


Försökte spetsa öronen för att uppfånga någonslags avslöjande men gick bet. Och fick istället övergå till att plocka på mig ännu lite mer från matavdelningen.


Räkröra, gravad lax, tillbehör, rykande färskt bröd och osten, som jag dock hoppade över, för att jag inte fixar att äta den. Fast jorå, jag begick synden att börja i fel ända, gå på varmrätterna först och det kalla i rond 2. Och 3. Så rebellisk är jag... Och det allra godaste sparades till sist...


... den magiska fisksoppan med chili. Hade kunnat göra lite vad som för att komma över det receptet... Men det får bli en annan gång för vid det laget var jag så framtung av allt ätande att jag hade fullt upp med att undvika att tippa framåt och landa raklång på magen och därefter garanterat rulla över relingen... 
Och mycket mer än så var det inte... Så peace out från mig för nu! 

6 kommentarer:

  1. Os så mycket gott...en trevlig födelsedag för maken.
    Grattis i efterskott.
    Jag gillar inte heller att äta under för mycket stoj och stim...mer än en gång jag hoppat över frukost på hotell när det är knökfullt....brukar då ta med mig ät och drickbart till rummet!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Men oj så hungrig jag blir nu. :p Låter som ni hade en mysig tur. Ses i morgon! Kramis

    SvaraRadera
  3. Rena paradiset för alla skaldjursälskare ju! Ätfri dag idag? ;-)

    SvaraRadera
  4. Men näää då har jag missat den i vår igen! =(
    Nåja den återkommer väl efter sommaren.
    Toppengott sätt att fira!

    SvaraRadera
  5. Vilket utmärkt firande måsta jag allt tycka.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hade gärna firat min födelsedag så oxå, perfekt;) vilken buffé! Oj oj, vad mycket gott. Kram

    SvaraRadera