Powered By Blogger

torsdag 6 juni 2013

Dagens med ett gravt fel & 2 i repris med svar på frågor


Blus – Odd Molly Riseabove solid blouse, vintage rose, linne under – Odd Molly Rib jersey tank, white, jeans – Please. 

Och med ett gravt fel. På första bilden. Så knallade jag ut först. På väg till Ica. Hann dock inte speciellt långt när jag upptäckte misstaget, för de är ju inte helt superbra att gå i, åtminstone inte på asfalt, mina slashasiga morgontofflor. Därav bild två, jag vände hem för ett byte. Hade de däremot inte velat tvärnita och bli kvar på trottoaren hela tiden utan hakat på mig smidigt och fint så hade de troligast fått besöka matbutik, för om inget annat så hade de varit riktigt superskoj att se reaktionerna hos människorna jag passerade. För att utläsa reaktioner är alltid kul, nästan alltid kul… Det var alltså dagens stass. Igår figurerade denna:


Blus – Odd Molly Priceless print blouse, mid chalk, under – Odd Molly Rib jersey tank, white, vita jeans från förra sommaren – Please. 

Visar den då jag fått frågor om blusen. Hur lång den är, eller kort kanske det heter, vilket bilden får svara på, själv mäter jag 168 cm i höjd om det kan vara till någon hjälp. Storleksmässigt kallar jag den något stor. Jag har 0 i denna. Och för att även tillmötesgå frågor om måndagens stass så reprisar jag den stassen här, båtåkarstassen, denna gången med den efterfrågade innehållsförteckningen:


Blus – Odd Molly Multi anglaise ltd blouse, white, kjol – Odd Molly Tripper B long skirt, silky paris, jacka – Odd Molly Batallion of saints bomber, chalk, bältet är urgammalt och återfunnet under ett av mina städpass i boningen, väska – Frontrow living, Rockstud, black and silver. 

Kjolen är från förra vårens kollektion och den dök även upp i en almost black-variant. Det var nog svar på alla era, annars får ni hojta… En fråga jag själv har är vad ni tycker om jackan till kjolen, blir det för mycket mönstermischmasch a la jäkligt fult eller funkar kombon?... Nu dags för en vovvepicknick här så Peace out!

6 kommentarer:

  1. Tackar så hemskt mycket för hjälpen! Jättefin på dig och nu har jag beställt och hoppas att den blir bra på mig också. Jag tog min vanliga storlek för jag är inte alls lika tunn som du.
    Önskar trevlig kväll!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ser kanon-fin ut i kombon!

    Med vänlig hälsning
    Åsagåsa

    SvaraRadera
  3. Jackan funkar till 100% och jag är löjligt sugen på en åt mig själv :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Älskar din kjol! Supersnygg på dig... wow!

    SvaraRadera
  5. Supersnygg kombo ned kjol o bomberjackan! Superläckert!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Tackar vad gulliga ni är! :o) Kram!

    SvaraRadera