Powered By Blogger

fredag 3 december 2010

Arbetsplatsen bye bye

Nedräkningen är avslutad, thank you and goodbye arbetsplatsen! Nä förresten, jag plockar bort det där första och nöjer mig med att säga bye bye. Det kommer nog att ta en stund innan jag har vant mig vid tanken att jag aldrig någonsin mer behöver gå dit. Sex år är ju trots allt en vana, även om det är en dålig vana. ;o)

Men nu har jag tjatat nog med hål i huvudet på er om det här, så nu får det räcka. En liten sak till bara, jag skulle ju haft på mig den som L8 kallar "dra-åt-pipsvängen-helvetesjobb-jag-säger-upp-mig-klänningen". Spinner silk s/s dress, almost black.
Fast det glömde jag dumt nog i stressen i morse. Så istället blev det så här:



CC jacket, almost black
Art silk tunic, velvet
Chrysalis minigown, lite indigo
Jaquard sleevewarmers, dark grey
Jeansleggings från Vila

Fast den stassen är ju inte fy skam den heller, om jag får säga det själv. :o)

Nu ska jag iväg och hämta paket. Har två Mollysar som ligger och väntar på att få personlig transport hem.
Fast det blir nog bara den ena som blir upplockat idag för de befinner sig på två helt skilda ställen och just nu vill jag hellre slappa framför tv´n med ett glas vin än att ranta stan runt i kylan. Och så är det ju aldrig fel att ha något gott kvar att kunna liva upp morgondagen med. Vi ses senare. Kram på er så länge!

8 kommentarer:

  1. Grattis söta du till din nyvunna frihet!! Måste kännas UNDERBART!
    Ha en jätteskön kväll=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  2. Hej, kan riktigt känna känslan av frihet som du måste ha nu. Gott!!! Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Haaaa-haaa! Kul att bli citerad :-)
    Nu är det fredag! Bra jobbat :-)
    Jag tror dom kommer sakna dig... man saknar inte kon förrän båset är tomt. Ha en bra kväll nu vår allas lilla underbara MollyKossa :-)
    Kram
    L8

    SvaraRadera
  4. Njut ordentligt av första kvällen "i frihet"!
    Kramar Affi

    SvaraRadera
  5. Skönt att det är över. Du är jättefin i den kombon men hur har du gjort med silkestunikan för att komma ifrån all statisk energi? Chrysalisen är perfekt under det får jag prova.

    SvaraRadera
  6. Bara njuuut! Precis som jag gör av att tentaresultatet kom idag och jag är nu en nationellt godkänd sjuksköterska!
    Bara den praktiska tentan kvar.
    Ikväll får du hålla Idolställningarna; jag är på julbord. =)

    SvaraRadera
  7. Grattis till friheten!!

    Skitsnygg dra-åt-skogen-outfit :)

    Kram från V

    SvaraRadera
  8. Adela: Japp underbart är ordet! Och snart är det din tur ;o) Kram!

    Nina: frihet… det har du rätt i… lite svårt att fatta än bara. :o) Kram!

    L8: bra citat kan man aldrig få för många av, älskade ditt. :o) Haha ja jag fick lite känsla av att min ersättare kanske inte är så bra som de låtit mig tro… och jag fick beröm för de jobb jag gjort den här veckan. Så det hade ju varit kul om de saknar mig lite även om jag aldrig får veta det… ;o) Kram från kossan… haha… ;o)

    Affi: tacktack! Undrar hur lång tid det kommer att ta innan jag fattar min nyvunna frihet. Kram!

    Efva: jag tycker inte att den är så statisk faktisk så jag har inte gjort något. Den i dark grey är statisk däremot. Har fått tips om att tvätta och stryka så ska testa det. Kram!

    Helen: GRATTIS!!! Hoppas du hade en bra kväll igår. Jag höll Jay-ställningarna för oss båda och det gick ju vägen alldeles finfint. :o) Kram!

    Viola: tack söta! Kram!

    SvaraRadera