Powered By Blogger

måndag 6 december 2010

En massa babbel inför stundande semesterpaus

Här har pågått tokstädning, tokpackning, tokshopping hela dan. Tok som i att vi ligger fetback med allt. Vi är inte snabbast, vi är inte smartast och vi är inte strukturerade för fem öre. Därav ett enda komplett kaos. Som troligast kommer att pågå till vi lämnar lägenheten och riket klockan 04.00 i natt.

Varför städa när man ändå inte kommer att vara hemma undrar kanske ni? Vi vill inte vara så usla att vi utsätter våra übersnälla kattvakter för att behöva leva i dammråttornas och totalstökets rike i två veckor, medan vi glassar runt här:


Det hade inte känts så rättvist direkt. Eller hur? ;o) Vår resa kommer att betyda en semesterpaus här. Som kanske håller i sig till den 22 december.
Eller inte. För om det funkar så tänkte jag försöka titta in här några gånger i alla fall, för att terra er med ett stänk av sommarbilder. ;o)

Fast det är ytterst tveksamt eftersom Kap Verde befinner sig i en zon där Internetuppkopplingarna, liksom resten av omgivningen där helst tillber Manjana-tron, = den inte helt tillförlitliga tron om man vill att saker ska funka lika klanderfritt som här i mellanmjölkens land.

Min überbästaste plastsyrra och underbara vän Linda har lovat att tjata skallen av er om att rösta på Jay på fredag. Jag litar stenhårt på henne, i den frågan som i alla andra, men jag kan ändå inte låta bli att smyga in det här redan nu…

Foto by mr Make sommaren 2010

… rösta på Jay Smith som vinnare av Idol 2010 på fredag!!! Låt världsklass och livserfarenhet, ärlighet och en sjuhelsikes genomfin människa, JA jag känner honom personligen sedan runt sju år tillbaka, få sätta standarden för att det här inte är ett mjäkigt lull-lull-land…
Rösta för att bevisa att vi har mer stake än att låta mediokra flicksnärtor ta förstaplatsen av löjliga politiskt korrekta anledningar.
Men rösta framförallt på Jay Smith för att han är så jävla bäst!!!

Nu återgår jag till mitt oändliga införfixande. Sköt om er vänner & glöm aldrig bort att ni är fett värdefulla! För mig, för er själva & för världen :o) KRAMAR!

31 kommentarer:

  1. Ja, jag lovar absolut att rösta på honom. (jag tror faktiskt han vinner, men det vågar man nästan inte säga högt).
    ha det nu så superduper skönt. Kram annika

    SvaraRadera
  2. Ååh vad jag har tänkt på dig idag!! Kan mycket väl förstå "kaoset o lätt panik" i sista stund med allting..ibland blir det liksom så! Eller hur..eller alltid, ha ha.. Nej det är klart, har man goda vänner som ställer upp som katt-vakter måste man ju anstränga sig lite!
    Önskar dig o Mr Maken en underbar semester o hoppas ni kan njuta fullt ut!
    Lovar dyrt o heligt att här lägger vi röster (x-antal..) som vanligt på Jay. Maken har sagt flera gånger (som jag håller med om) att egentligen har han ingen konkurrens. Han står i en klass för sig!!
    Han bara ÄR bäst!
    Var rädd om dig o ha det underbart!! (kommer sakna dig förstås..)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. älskade minnah borde vinna!! och det tror jag hon gör <3 som hon kämpat utan knark och allt <3

    SvaraRadera
  4. Sila sanden mellan tårna. Ha ditt fina mollyhårband på dej ibland. Glöm inte att njuta av värmen och maten, dofterna och framför allt av semestern./K

    SvaraRadera
  5. Annika: tack söta! Kram!

    Annelie: kommer att sakna dig också vännen! Massor!!! Kram!

    Anonym: dream on!!! Kram!

    Mimmi: promise x allt… ;o)Kram!

    SvaraRadera
  6. Puss och ha en UNDERBAR semester du och kärleken!

    Jag kommer absolut rösta på Jay för han är outstanding i detta sammanhang och jag är med evinnerligt trött på popsnören;)


    NJUT!!!

    SvaraRadera
  7. Hooo Hooo Ursäkta!!!!

    ~Finns det plats i resväskan för mej :)

    ~VILKEN strand!!!! WOW..LOVE!!

    ~JAG kommer att rösta...har röstat hittintills..:)
    ~jag tycker han är så BRA! Trodde inte att jag skulle bli så GLAD när han sjöng Elvis!!! Så BRA!!!!!

    Kram kram Kram :)

    SvaraRadera
  8. Ha en helt underbar semester!
    Du kan var helt lugn i att här kommer det att röstas på Jay! Jag har blivit tårögd flera fredagar av hans sång. In the getto var magisk.
    Kramar Affi

    SvaraRadera
  9. Jag har redan röstat för en förmögenhet och mer blir det! Det är på tiden att en riktig musiker vinner skiten....Du och mannen ska ha det så jäkla bra på semestern och njuta allt vad ni kan! Du kommer att saknas här i Blogglandia:) Kram gumman!

    SvaraRadera
  10. Självklart röstar jag på Jay även med knark;) Han är bäst, lilla Minnah har tyvärr inte så mycket att ställa upp med. Ha det nu så gott, njut, slappna av, sola, bada, ät gott och ha det fantastisk. Avundsjukan sitter som en grönsvart gloria runt mitt huvud:)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Det kan du ge dig på!! Här ska röstas så det står härliga till! Precis som varje fredag innan. Han är bara BÄST!!
    I en klass för sig.
    Ha det nu så jättebra på semestern och njuuut i fulla drag! Det är du värd.
    Inte så lite avis, sol, bad, härliga stränder... Kram!

    SvaraRadera
  12. Ha det bäst på semestern och njut allt du kan - det är du värd! Och ja-jag ska rösta för första gången ever ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Åhh vilken fin strand. Ha det nu så underbart bra på semestern och ta det lugnt. Jag får blunda riktigt hårt för att kunna tänka mig solvarm hud och sand mellan tårna..

    Stor kram!!!
    Saknar dig redan lite, men ha det nu så skitbra!!!

    SvaraRadera
  14. Ha nu en wunderbar semester du och Mr Make!! Njuuut!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Hej Josanne!

    Jag hoppas och önskar att du och Herr Make får en riktigt underbar semester.
    Missar tyvärr Idol på fredag, du vet mitt kall, men jag lovar att sonen röstar.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  16. Åhhh, vad du kommer vara saknad... känns dock skönt att veta att det inte kommer gå någon nöd på er...
    Såg precis intervju på 4an med Jay och han verkar så fin.
    Jag lovar att rösta!
    Sköt om er och njut.
    Kram L8
    PS Om allt går enligt plan har jag skaffat konto så jag slipper vara anonym :-)

    SvaraRadera
  17. Ha det underbart, massor av kramar!

    SvaraRadera
  18. Hej! Hoppas att ni får en superhärlig semester!! Det är du värd!!
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Hmmm... får inte bilden att funka... provar igen :)

    SvaraRadera
  20. Oj, vad jag matchar dina krusseduller till höger... och vänster :) Lycka till med packningen.
    Ska sluta skriva kommentarer....
    Lite nyhetens behag nu när jag har en egen signatur.
    Tjing!

    SvaraRadera
  21. Ha en underbar semester, det ser inte helt fel ut. Och jag tror också att Jay kommer att vinna, han är helt enkelt bäst.

    SvaraRadera
  22. En stor puss och kram till dig min vän och jag hoppas att ni får en underbar resa :-) sola och bada och bara njut....:-)

    SvaraRadera
  23. Ha en RIKTIGT fin semester!!! :) Slappa och ha det gott!

    Jess, jag ska rösta på Jay! Dags för lite rock'n'roll i Idol!

    SvaraRadera
  24. Självfallet röstar jag på Jay. Allt annat är, och har under säsongen, varit uteslutet. Ha en underbar resa :)

    SvaraRadera
  25. Ha det underbart och välkommen hem sen!
    Självklart röstar vi på Jay på fredag; nåt annat vore kriminellt =)

    SvaraRadera
  26. Ha en underbar resa nu!!!! kram!

    SvaraRadera
  27. Hoppas ni får en underbar resa!!!!! KRAMAR och ses i jul!!!!

    SvaraRadera
  28. Ha en toppenresa och givetvis röstar jag på Jay! Kramar

    SvaraRadera
  29. Shit, nu hann jag inte önska dig en fantastisk semester innan du drog.... Just nu sitter du nog med sand mellan tårna och en öl i handen, eller kanske en GT? Hoppas att du får en fantastisk semester....
    Du behöver inte oroa dig för Jay, han är en självklar vinnare och han kommer att bli en STOOOR världsartist oansätt vad som händer i Idol. Jay rockar!
    Kram

    SvaraRadera
  30. Jag lovar att rösta på Jay!
    Njut av er ledighet och tänk inte på oss som är kvar hemma i kylan, nä, gör inte det!
    Nu har jag äntligen ninjat hem tunikan med stort T, du fattar?
    MAssor av kramar på resan och ta tillvara på solens goa strålar.
    Kram du vackraste Josanne!

    SvaraRadera