Powered By Blogger

torsdag 23 december 2010

Gårdagens, akutmottagningen & paketfrustration

Som en ”smärre" kontrast till bilden i förra inlägget har vi här gårdagens outfit:



















Med 9th sweater i rosa och Tutu T88 också i rosa bland en massa vinterattiraljer på akutmottagningen.

Mr Make passade på att bryta båda benen i vänster handled i måndags. Sista semesterdagen blev med andra ord fylld av vårdklinikbesök och medicinjakt. Och gårdagen med häng på akuten.
Där han väckte en hel del uppmärksamhet bland personalen, för bland alla halkolyckor kom han med sin surfskada.
Dock hade läkaren på Kap Verde gjort ett riktigt bra jobb när hon drog benen rätt och gipsade armen, för efter röntgen konstaterades det att ingen operation eller andra åtgärder behövdes. Snacka om lycka mitt i olyckan liksom.

Men allt är ju sällan guld och gröna skogar för snacka om att jag lider av djup paketfrustration. Enligt mina uträkningar skulle jag ha två Mollypaket att hämta när jag kom hem. Inget av dem har dykt upp… :o(
Det ena är min förbokade pre-spring från DeepFling, som lämnade USA den 15 december men fortfarande, 8 dagar senare, inte finns registrerad på Posten i Sverige.
Så därför tänkte jag kolla med er andra som klickat över Atlanten, har ni fått era paket än, eller sitter ni också och hoppar av otålighet i väntans tider?

Nu ska jag knalla ut i kylan med världens klängigaste hundar. De har bott på pensionat när vi har varit borta och sedan vi hämtade hem dem igårkväll vägrar de att vika från vår sida.
Båda ligger i mitt knä just nu till exempel. :o) Vi ses senare. Sköt om er! Kram!

15 kommentarer:

  1. Hej Josanne!
    Välkommen hem både till dig och maken, skönt att det gick bra med olyckan.
    Det är sann kärlek som vi får av våra hundar men Otto var sur på mig igår när jag inte hann med honom som jag borde.

    Kramar från Eva och hoppas det löser sig med paketet.

    SvaraRadera
  2. hej snygging och välkomna hem! Max otur för maken men är det kanske tur att det är vänster hand?
    Fantastisk solbränna du har fått, skulle inte tacka nej till lite sol och salta hav denna varga vinter.

    Katter blir likadana när man varit bortrest.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh stackars mr Make. Välkomna hem båda och hoppas att du får ditt paket idag. Vi hörs.
    God Jul annars och guud vilken bränna du har..
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att det ordnat sig så bra i oturen. Ja vi i Sverige ska ju inte tro att vi är bäst på sjukvård alltid.

    Småvovvarna såklart de vill ligga hos matte/husse. Mina katter brukar ge mig silent treatment när jag varit borta. Tills de inte kan hålla sig längre... =)

    SvaraRadera
  5. Förresten! Såg på Facebook att de skrivit att leveranser från USA var försenade pga vädret.
    Kan vara det som är problemet kanske?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Stackars Mr Make....otur han hade! Nope jag har inte sett röken av mina förbokade plagg från Deep fling och de är inte ens skickade!!! surt :-( Hoppas att paketet dyker upp hos dig idag :-)
    Kram på dig snygging!

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem! Stackars make... måste gjort ont.
    Jag beställde samma som dig :) och den har kommit!
    ... nej, jag bara skoja:)
    Men vi har fått meddelande från DeepFling att det är snökaoset som försenar leveransen... den som väntar på något gott...
    Skönt att ha dig hemma igen. Vi får väll vänta och se hur länge dock.. låter som spännande planer ni har. Du måste fortsätta med bloggen även om du flyttar eller hur?!
    Kram
    L8

    SvaraRadera
  8. Hej hjärtat!
    Glad du o Mr Make kom hem ordenligt, om än en skadad sådan..tråkigt när olyckan är framme! Ni får väl hjälpas åt så gott det går ett tag nu, bökigt förstås.
    Kan "se" de små fyrbenta älsklingarna hur glada dom blev o är!! Det är sann kärlek det!
    Vilken chock det måste varit med den enorma temperaturskillnanden när ni kom hem, burr så otäckt.. Ni verkar ha haft en ljuvlig semester (ni får leva på minnet nu..), o väldigt roligt få läsa o nästan vara med er!
    Var rädd om dig o de dina!!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Segt med olyckor på semestern! Min man har både brutit näsan och stukat foten på semestern, otursfågeln, hihi.
    Välkommen hem förresten!

    Läste på Postens sida att hela Skåne har de problem att få ut paket, väntar på ett från England som nu är försenat, antar det är flygen som ställer till det. Hoppas du får det idag!
    kram

    SvaraRadera
  10. Hej snygging,
    vilken otur med Mr make men skönt att det blev ordentligt fixat från start! Jag väntar också på paket som lämnade USA den 16:e dec. Har kanske fastnat i tullen :-(
    Kram
    Anne

    SvaraRadera
  11. Jag har väntar oxå på paket från Deepfling som enligt posten i Norge inte ens har lämnat usa, det är nog 10 dagar sedan det lämnade Deepfling nu... Tålamod!!
    Välkommen hem. Har tyvärr lite tid att skriva....
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej! Vill önska dig en riktigt god jul!!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Kom på att jag har en till önskning av Tomten..Joo att hans skulle posta lite av din solbränna till mej:) Så släng ned lite bränna till mej:)
    Hälsar ett Krya på handen till mr make:)

    SvaraRadera
  14. Önskar dig en underbar jul snygging! Ta hand om stackars make...vilken otur! Nospussar härifrån de vita till nosarna hemma hos er;)
    Julkram
    Adela

    SvaraRadera
  15. Vilken jäkla otur han hade med handleden! Funkar det att jobba ändå för honom? Ha det bäst i helgen nu:) Ta hand om er själva och djurhögen! KRAM!

    SvaraRadera