Powered By Blogger

lördag 25 december 2010

Inte speciellt juliga, inte särskilt aktuella…

När jag bläddrade runt i mobilen för att lokalisera julgransfotona tidigare så hittade jag även ett litet kollektiv med kvällsoutfitbilder från semestern.
Så även om de vare sig är speciellt juliga – förutom en liten gran som dök in i den ena bilden – eller särskilt aktuella så kastar jag ut dem här i alla fall:






















































Inte så högkvalitativa heller för den delen… Hälften är tagna på toaletten uppe i hotellets bar, resten på andra platser runt om på hotellområdet. Jodå, vi tog oss utanför grindarna också. I alla fall lite då och då… :o)
Tog bland annat en massa turistbilder i byn med den riktiga kameran. Så det kan mycket väl hända att jag terrar er med lite sådana också när jag får för mig att gå igenom dem. Men nu slipper ni mig för ett tag igen, det har blivit dags att bege sig ut i kylan och pulsa snö med hundarna. Kram tills vidare!

15 kommentarer:

  1. Sikken underbar bildkavalkad av Odd Molly plagg på en megasolbränd snygging ! ♥

    SvaraRadera
  2. Fina hotell outfits ;-)Gillar klänningen längst ner till vänster vad den nu heter.Jättefin på dig.
    Har du lyckats få bort det elektriska från silkes klänningen på bild 2 och 3? Min smetar in rumpan varje gång jag ska använda den :-( Kanske blir det bättre med något under som jag ser att du har?
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Och så otroligt solbrun du är. Måste passa ypperligt fint i vintersnön här hemma :-)
    Ha en god fortsättning
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Härligt med semesterbilder och nu längtar jag ju än mer till mars då vi drar till Egypten och badar. =)
    Förstår vad du menar med julgransporr; de var verkligen tjusiga. Men det kände väl lite kluvet med sol o gran kan jag tänka mig... =)

    SvaraRadera
  5. Det är alltid kul att se bilder på dig och dina outfits. Mina blickar drogs på varje bild till dina nästan bara fötter. Gud så skönt att inte ha strumpor på sig!!!
    Vi måste ses snart tjejen, jajamänsan.
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Wow! Snygging! Vilka fina bilder och outfits!
    Hoppas att du haft en fin jul trots den otroliga kylan!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tja snygging!
    Lyssnar på Jay som min son fick i julklapp av sina kusiner.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej! Fina bilder på dig!! Önskar dig en bra fortsättning
    kram

    SvaraRadera
  9. Härlig bildkavalkad som jag iaf behöver med lite sol och värme känsla! F-n vad vädret ska vara kallt och struligt. Är nu alla nöjda som önskade sig en vit jul?? :D
    Lite konstigt, för jag ser att mina kommentarer inte publiceras emellanåt. :(
    Såg iaf att din mamma verkade bättre och det var ju skönt.
    Bamsekram

    SvaraRadera
  10. Johanssonskan: haha – snygging… det vette fan men om du säger det, så okej ;o) Vi får ses snart vännen! Kram!

    Halvan: ja vad heter den… Spinner silk s/s dress, almost black heter den... en bekännelse: jag är skitkass på namn, måstye tjuvkolla minst varannan gång... ;o) Jo den är en helt otippad favorit här. Framförallt för att man ser smal ut i den och det är ju aldrig fel, man kanske alltid lurar någon :o) Min Art silk som jag har här (DET namnet kom jag minsann ihåg, varannan som sagt) är inte så elektrisk faktiskt, den jag har i velvet är däremot elektrisk, jag har fått tips att tvätta och stryka, då ska det försvinna men har inte hunnit testa det än fast värt ett försök. Kram!

    Vivan: haha… ja det är nästan så man känner sig lite mullatig när man vistas ute :o) Dock kommer det ju att försvinna snabbt :o(… får väl investera i ett par kilo brun utan sol istället sen. :o) God fortsättning till dig också. Och Kram!

    Helen: härligt att ha en resa att se fram emot, finns inget bättre tycker jag. Vart i Egypten är det ni ska? Haha… ja de där granarna… tänk att man satt och käkade frukost iklädd kort kjol/ sarong och linne bredvid den med blått tingeltangel… en aningens malplacerat liksom. ;o) Kram!

    Lingonberrie: haha… ja du, jag fullkomligt hatar att behöva ha på mig strumpor, undviker det så långt det går och där var det ju inga problem att bojkotta dem, till och med så jag gick barfota då och då, som synes på en bild… :o) Såg ditt sms-svar, superkul! Vi håller tummarna att vi båda kommer iväg med tåget på tisdag. Kram!

    MollyB: tack söta! Jodå julen har varit/ är helt okej, det gäller ju att hamsttra på sig kläder i det oändliga bara. Men det är ju lika för alla i detta (skit)land just nu och klaga hjälper ju föga så bara att försöka gilla läget, eller hur? :o) Kram!

    L8: tja darling! Haha… den skivan har jag lite smått funderat på att skaffa, bara för att det är kamrat Jay liksom. Är det bara låtar han har sjungit i Idol eller? Kram!

    Chatarina: god fortsättning tillbaka vännen! Kram!

    Jeanette: ja fy fan vad kallt! Håller med dig, hoppas snöälskarna är nöjda nu… fnys… :o) Jag råkar ut för samma, att kommentarerna inte syns… skittrist och surt! Tack för omtanke, mamma är bättre, hon fick till och med komma hem idag. Ses snart – längtar! Kram!

    SvaraRadera
  11. HEj!
    Det är låtarna han sjöng på Idol samt vinnarlåten.
    Tyvärr inget nytt material. Men skivan är riktigt bra. Den går varm här. Alla i familjen nynnar med.
    Min favorit är "Here without you". Om du skulle av någon anledning kunna skaffa autografer från din vän skulle en svimma och en nästan svimma här hemma.
    Saken är den att en vän till oss här där vi bor (min makes bästis) kommer från Helsinborg och hans kusin spelar i Jays band :) Så vi har fiskat även där efter autograf men vi är nog inte dom enda. Mina kluttar är 6 & 7 år så det är stort :)
    Jag blundar för REAN just nu. Jag gillar att frossa i julklappar så varenda krona gick till presenter. Nu blir det köpstopp ett tag framöver!
    Tur att jag hann boka två stycken pre-spring innan köpstoppet :)Hiii-hhii! Och tre av mina julklappar var Mollisar. Sweet!
    Keep shining!
    Kram
    L8

    SvaraRadera
  12. L8: jag och maken konstaterade att vi nog får köpa skivan vi också, för det är ju Jay ju... :o)
    Nu blev jag nyfiken på vem er kompis är kusin med, Magnus Hoff, Attila Terek eller Nicke Svärd? Jag känner de allihop så mest bara kul att veta liksom.
    Självklart jag fixar 2 autografer om jag får en chans men som det ser ut nu kommer han inte hem på runt 2 månader. Hans band skulle spelat här igår men han kunde inte komma ifrån Idol-cirkusen, tyvärr. Har hört dem en massa gånger men de är grymma så man tröttnar liksom aldrig.
    Jag har också stängt av allt vad rea heter, gjorde det efter min Tradera-vinst idag. Så den och pre-springen från DeepFling som förhoppningsvis dyker upp i veckan räcker gott! (hmmm... om jag inte slår till på sweet-brien också men det är ju en annan historia... ;o)).
    Men visst väntar vi på samma pre-spring - Early spring tunic, dark magnolia?
    Ha en bra kväll! Massa Kramar!!!

    SvaraRadera
  13. Ja, det är klart ni måste sponsra honom nu :)
    Fick precis sms av min kompis som sa att det är Niklas Svärd som är hennes mans kusin.
    Oj.....! Nu fick jag ett sms till som sa att deras andra kusin är tillsammans med trummisen i bandet... haaa-haa-haa!
    Vet hur det känns när någon man känner spelar i ett band. Det blir något extra. Har du hört gruppen Placebo? Dom är ganska stora i Europa och USA men spelas mindre flitigt i Sverige. Basisten är svensk och var min klasskompis då jag bodde i Luxembourg och sångaren gick i några klasser över mig ;)
    Ja, vi väntar på samma pre-spring. Den är fin!
    Har även beställt: Odd Molly - Pre-Spring 2011 - 634 - Sweet-brier Blouse - Mid Blue.
    Ska få den i födelsedagspresent av min man så den ligger gömd någonstans i huset. Hann dock titta in och hälsa på den lite i paketet :)
    Kram-kram!

    SvaraRadera
  14. L8: aha, Nicke... ja hans syrra är ju tillsammans med Hoff - trummisen - sedan länge. Träffar på Nicke lite då och då, ett tag sedan nu men vi ska på samma fest nästa fredag.
    Placebo har jag faktiskt hört lite av, ganska bra tycker jag.
    Haha... klart du måste hälsa på din födelsedagspresent ;o) Sweet-briern är skitsnygg! Jag har testat den i lite rose och kan inte få den ur hjärnan nu... sitter kanonsnyggt.
    Ha en bra dag i snöhelvetia. KRAM!

    SvaraRadera
  15. Jaha, då hade vi nästan gemensamma vänner :)
    Nickes kusin som vi känner hette Jeppe.
    Ja, SweetBriem är lika snygg som den är dyr!
    Du var superfin i den rosa.
    Kram!

    SvaraRadera