Powered By Blogger

onsdag 29 december 2010

Äventyren i Lund – men bara till halvtid…


Här har ni tant Josanne, med två sjalar för köldskadesäkerhet skull och nyss landstigen i Lund efter en tågresa där jag helt otippat sprang på sötegumman Johanssonskan och hennes snygga dotter M. Nu står jag utanför Centralstationen och inväntar den underbara darlingen Lingonberrie


… och där kom hon. Redo för att halka runt på Lunds gator och sticka in näsan i de butiker som råkade komma i vår väg. En oplanerad stadsrundtur men självklart med ett stopp i butiken som säljer Mollysar.
Inte så stort utbud direkt men man kan ju inte knalla in i ett provrum tomhänt…


… så därför fick jag Ka-ching plain dress, dark pink provad. Snacka om lovely färg! Hallonröd skulle jag kalla den. Och som att hoppa in i en dunboll. Det blev dock inget köp, däremot är ingen provning med Lingon fullbordad utan…


… minst ett fjantfoto. Fast sedan blev vi seriösa och vuxna och gick på spanarturer i en annan typ av butiker. Nämligen butiker inriktade på sådant man har i hemmet. Det fanns en hel del att sukta efter där också, inte minst…


… tossiga men habegäriga lampor. Fast de fick inte heller följa med hem. Det fick däremot en übercool – enligt mig – ljuslykta, tyvärr har jag ingen bild på den men kan fixa till imorgon om någon är intresserad… och en cd-skiva med Petter. Skulle ju, pinsamt nog om jag får säga det själv, slagit till på Idol-Jays Idol-platta men den var fetslut, så då fick Pettersnyggingen stäppa in som ett (ännu hetare) surrogat… Och med det  avklarat var det dags att bege sig…


… till tapasbaren där jag tog denna dagensbilden och där jag och Lingon hann testa ljuskvaliteterna i hennes kamera och småsippa lite rödvin innan fyra andra lovely ladies uppenbarade sig. Vilka de är och bilder från fortsättningen av kvällen suger jag på till nästa inlägg… ;o) Så god natt och kram till dess.

10 kommentarer:

  1. Trevliga bilder. Hoppas ni hade det riktigt kul, verkar vara ett härligt gäng :-)
    P.S Den rosa Ka-chingen var jättefin på dig, tänk att allt ser så mycket bättre ut på andra, suck :-)
    D.S
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Hej på dig! Jag läser varje dag men har aldrig skrivit innan förlåt!
    Jag skulle gärna vilja se din ljuslykta som du köpte på bild här. Jag älskar nämligen ljuslyktor och det skulle vara kul att se din smak på dom eftersom du har så bra smak tycker jag. Kram från Monica!

    SvaraRadera
  3. Viwi: den är ju visst kanonsnygg på dig också, vilket jag redan har skrivit hos dig. :o) Kram!

    Monica: ah, man kommenterar bara om man vill, kul att du gjorde det nu. Jag tar en bild på ljuslyktan idag och slänger ut här lite senare. Kram!

    SvaraRadera
  4. Kul att få vara med på ett hörn :)
    Gillar "tramskortet". Roligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. PS
    Min Magnolia PreSpring... vet inte vad den heter (hii-hii) kom idag.
    Imorse plingade det på dörrklockan.
    Levererad fram till dörren : )
    Har du fått din?!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. L8: jag har inte fått någon avi men enligt sökningen på Postens hemsida så ska den finnas på mitt utlämningsställe så jag ska knalla dit snart och se om jag får u´t den. Äntligen liksom!
    Hur funkade din? Gillar/inte gillar?
    Haha... tramskort är kul att ta om inget annat. ;o) KRAM!

    SvaraRadera
  7. Samma svar som min andra pre-spring. Haaa-haa! Jag får den i present på min födelsedag om en månad :)Fick hälsa på den också men då jag skulle packa upp den och klämma och prova lite tyckte min son H att jag spårade ut då det faktiskt är en födelsedagspresent... Bröt även löftet om att inte köpa på rean... byxor på Sid and Sally
    http://www.sidandsally.com/system/search/product.asp?id=4959
    och Lacie tee och Lacie tank V, båda i chalk.
    http://www.milkandhoney.se/marken/odd-molly/konfig-prod8.html
    http://www.folkmalmo.se/se/article.php?id=15576&art=5991221
    Kram!

    SvaraRadera
  8. L8: en hel månad!... men du måste ju få prova vännen för tänk och du vill skicka tillbaka och om en månad är det ju fucking försent...
    Och shit vad jobbigt att veta att det ligger 2 vill-ha-nu-paket som man måste vänta på i en månad... fy attans nu lider jag med dig! :o)
    Jag har inte hört något löfte... så då har du ju inte brutit mot någor heller... hehe... ;o) Kram!

    SvaraRadera
  9. Haaa-haaa! Gulle dig! Kram!

    SvaraRadera
  10. L8: ;o) Kram på årets näst sista dag!

    SvaraRadera