Powered By Blogger

fredag 3 december 2010

Metallica + Elvis = ett fredagsinlägg i vanlig ordning…

Vad har Metallica, ett av mina favoritband, och Elvis, min pappas musikgud och därav mannen jag ständigt hade i öronen under min uppväxt, gemensamt?...


… Jay Smith! Det är fredag, det är Idol på tv4 och då är det ju i vanlig ordning givet med ett litet inslag om det här. Fast om han inte ryker ikväll så får detta gälla även för finalomgången nästa vecka, om inte min lika Jay-hejjande, förtroliga och fantastico plastsyrra Linda har lust att överta min fredagstrend då?...;o) Jag är ju liksom på Kap Verde vid den tidpunkten och har ingen aning om jag kommer att kunna blogga därifrån överhuvudtaget.

Det finns datorer på hotellet men tydligen ska Internetuppkopplingen leva sitt eget liv, där ideliga strejker är mer regel än undantag. Inte helt häpnadsväckande eftersom det är ett Manjana-land :o). Men det är då, nu är nu, då Smith strax tar sig an Metallicas Enter Sandman och In the ghetto, originalsignerad Elvis.

Två favoritlåtar för denna tant, som därmed är sjukt spänd och förhoppningsfull... Fast först kan jag inte låta bli att även kasta ut en tokgammal bild från the begynnelse på mr Smith och hans skitbraiga band von Benzo:


Från vänster har vi Hoff, bandets (och även Nic Schröders – Hej hej Monicas) trummis, Jay himself, Attila, the one and only grymmaste tokbasist och gitarrist Nicke. Fotot är taget av kära vännen och überfotografen Anders Bengtsson.

Hoppas ni har en bra fredagkväll, oavsett om ni tittar på Idol eller inte. Kram!

12 kommentarer:

  1. Det måste bli finalplats för Jay annars blir jag tvungen att flytta tillbaka till Norge;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tanten här ringer som vanligt..han ÄR bara så BRA!! Får rysningar..makalös kille!!
    Gullig bild på gossarna, haha..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad söta dom var pöjkarna:) Självklart plockar jag upp pinnen och kör fredagstjatet nästa vecka;) Kram!

    SvaraRadera
  4. åh, JAAAA han går vidare. Så himla kul. Kram. (Kap verde låter fantastiskt det med, ha en kanon-resa)

    SvaraRadera
  5. Hilde: haha… du slapp flytta till Norge… ;o) Kram!

    Annelie: ja han är så sjukt grym att man blir förvånad varje gång. :o) Kram!

    Linda: kanon! Visste väl att jag kunde lita på dig i denna stora uppgift. :o) Tackar. Kram!

    Annika: ja Kap Verde slår nog Idolfinalen en smula trots allt. :o) Får fixa så någon sms´ar om vem som vinner bara för att gå i ovisshet känns outhärdligt… ;o) Kram!

    SvaraRadera
  6. Han är bara bäst! :o)
    Ryser av välbehag varje gång han tar ton!
    Grymt bra, i allt han gör.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Nettan: japp han är fetbäst ;o) Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej

    Är pinuppjackan med figursydd än din andra jeansjacka? Trodde jag had skrivit ett inlägg om detta innan, men kan inte hitta det.

    Tabby

    SvaraRadera
  9. Ja ÄNTLIGEN säger jag som tjatat varje fredag om att han borde göra Metallica!
    Dessutom gör han det bättre än originalet.
    Säger som Bagge; hade jag hår på ryggen skulle Mollyblusen resa sig... =)

    SvaraRadera
  10. Tabby: det har jag inte riktigt tänkt på men den är i lite annat tyg, den från i våras är mer stretchig i tyget så det är kanske därför den lite stelare ser ut att vara mer figursydd kanske... Fick du ut nåt av det svaret? Annars kan jag ju slänga ut frågan här i bloggen... Kram!

    Helen: haha... Mollyblusen resa sig ;o) Ja visst gör han Metallica mer rättvisa än Metallica själv, jag hade också det på känn. Blir till att kolla reprisen på tv nu kl 11.30. För ett få återuppleva a magic moment. :o) Kram!

    SvaraRadera
  11. Tack för svar Josanne :-)

    Tabby

    SvaraRadera
  12. Tabby: självklart jag svarar. Kan ta lite tid bara. Kram!

    SvaraRadera