Powered By Blogger

fredag 15 februari 2013

Varning för årets dunderskräll i megagnäll


Jag börjar misstänka att meningen med mitt liv är någonslags konstant misär… Vaknade utan spränghuvudvärken från helvetet (den från igår) och kände mig därför på kanonhumör. Som dock rasade snabbare än jag hann blinka då jag fick göra en akututryckning till sjukhuset. Inte för egen del men oron för någon annan är minst lika tärande. Kom därifrån till sist, med en del av ängslan raderad. 

Började därför lite glatt fundera på vad jag skulle börja beta av på min lista då det plötsligt säger pang i knäet. Mitt kvaddknä, det som har en lös benbit i sig. Pang som i att jag sedan ett par timmarna tillbaka inte ens kan gå… Får hoppa runt i boningen på ett ben och samtidigt klänga mig fast i möblemanget för att undkomma supersmärtan som slår det mesta jag någonsin känt… 
Det är inte första gången det blir så här men det var bra länge sedan sist så jag hade väl lite ställt in mig på att knäet bestämt sig för att vi var kompisar. Men! Icke alltså... :o( Och jag som ska praktika hela helgen… 

FAN!!! Rent ut sagt… men eftersom jag är envisare än smart så ska det gå. Får väl kapa en rullstol från någon stackars pensionär i värsta fall… Vad som däremot INTE gått ett smack bra den här veckan är min träning. För this is it:


Ett ynka pass, när planen låg på att beta av 5-6 stycken… rent av pinsamt med tanke på att jag spenderar dagarna på ett gym… Ett pass hann jag inte till eftersom jag fastnade i praktikland, ett sov jag ifrån, ett huvudvärkades bort och så idag då, sjukhus blev minus ett, knähelvete minus ytterligare ett… 

Men! Det absolut überviktigaste är trots allt att knäet styr upp sig. Och så länge ordet revansch finns att ta till någon annan vecka (nästa kanske…) så gräver jag inte ner mig för utebliven tid i träningsstass… 
Ja nu har jag gnällt mig helt matt här, sorry för det… Så over and out! Kram!

9 kommentarer:

  1. Usch för knät. Har ett som låser sig ibland och fy fan vad ont det gör. Hoppas innerligen att det ger sig fortare än kvickt! Ringer och telefontrakasserar dig nån kväll. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du snart är ok.....bläh för krämpor!
    kram Titti

    SvaraRadera
  3. Nä fy vilken skitdag rent ut sagt! Hoppas att knät fixar sig och att din vän på sjukan mår bättre.

    Ta ett glas rött och lägg upp benen i soffan, det ska jag göra.

    kram

    SvaraRadera
  4. Men jösses vilken skitdag för din del. Hoppas knät mirakulöst fixar till sig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Otroligt!! hoppas knäet fixar sig snabbt iaf och bra att skallebanken gav med sig ovanpå allt annat ju. Klem

    SvaraRadera
  6. Tradigt på ren skånska. Kanske dags att göra nåt åt det lösa även om det är trist och tar tid?
    Kram med lite sol skickar jag.

    SvaraRadera
  7. Fy bövelen! Gör så satans ont när ett knä bråkar..hoppas det gav/ger med sig snarast
    Kram

    SvaraRadera
  8. Men jösses nu är det nog stackare! Hoppas verkligen att knäet ordnar till sig för det måste vara riktigt besvärligt.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Men vad tråkigt! :(
    Jag håller alla tummar och tår att det går tillbaka, annars se till att få en undersökning snarast.
    Massa kram!

    SvaraRadera