Powered By Blogger

söndag 25 augusti 2013

En eftermiddag i en trädgård på andra sidan Skåne…


... som pendlade friskt mellan att bada i sol och vila i skugga och där...


... Ajax hund helst ville fly från den där store brune som var väldigt närgången...


... och där det drack kaffe ur de där megafina Iittalakopparna och...


... spanades färgprakt och ätbarhetsrikedom på ägorna, tills...


... någon fick för sig att prova höst-Mollyn som hon precis hade kvitterat ut på macken medan... 


... den tredje av oss tog sig ett bad i nybytt vatten, och...


... så åkte mina skolpapper fram en sväng också, och blev studerade, diskuterade, under tiden som...


... Ajax tog skydd hos matte, undan den där unge snubben...


... som hade så svårt att acceptera hennes många nej, och någonstans där hade vi även hunnit se lite handboll på tv, och diskuterat livets väsentligheter så då begav vi oss till den där indiska restaurangen jag hojtade om tidigare och ännu mera mat till mig...


... blev det när värdinnan började länsa i odlingsområdet för att förse mig med godsaker, som jag definitivt blev superglad för och så hann jag ta ännu en sväng på ägorna innan...


... en hel hop med timmar hade sprungit iväg och det bara var för mig att korsa länet igen fast denna tågtur skedde med såväl fådda tomater, basilika, muminglas som med minnena av en jäkla trevlig, skönt oprententös dag i bagaget... Tjing!

1 kommentar:

  1. Låter som en mycket trevlig dag i fint sällskap!
    Kram Titti

    SvaraRadera