Powered By Blogger

tisdag 20 augusti 2013

Vill ju veta allt, kunna allt. Nu!

Jag har vovvenadat, sms´at en hel del med vänner, bland annat terrorsådana fulla med frågetecken till den jag även utnämnt som min experthjälpare på grund av hennes yrkesbaserade kunnande... Jag har lagat mat, pratat lite ditt och datt med exmake som varit hemma och inte minst receptionistat på Friskis där jag tillika hade två nya att ensam lära upp, en syssla jag inte rekommenderar någon att prova på... Men! Det som ändå har stordominerat min dag, hela min dag, såväl vad gäller tid, ork, vilja som komplett mental ockupation är dessa tingestar:


Boken som besitter all den där vårdkunskapen jag har någonstans i bakhuvudet och som bäst håller på att försöka locka fram. Datorn där svaren på gigantmängden uppgifter som hör därtill så sakteliga växer fram. Shit vad mycket det är, shit vad hyperstressad jag är men shit vad roligt det är! Så kul att jag helt på eget bevåg kör överkurs i inlärning. Vill ju veta allt, kunna allt. Nu! Så därför ska jag trots att ögonen går i kors försöka tvinga mig till att pressa in ännu lite mer i skallen nu. Och säger därför hej och god natt här! Ses i morgon om ni vill...

4 kommentarer:

  1. Lycka till med allt inpressande.
    Kramar snygging

    SvaraRadera
  2. Du är så himla duktig!! Klem från trötter.. ;)

    SvaraRadera
  3. Hade ju faktiskt fått skämmas om jag inte kunnat svaren på dina frågor. =)
    Dessutom är det kul att få lite repetition på saker.
    Toppen att du tycker det är kul.

    SvaraRadera
  4. Bra där - glad för din skull !
    Kramar

    SvaraRadera