Powered By Blogger

lördag 24 augusti 2013

När en gårdagskväll blev kryddad med partajande


Gårdagskvällen inleddes med att Ajax och jag blev upphämtad utanför boningen av megasnygging Jenny. För transport till en annan del av staden…


... där läckerdonnan Jeanette har sitt supermysigt inredda hem. Så mycket megaschyssta prylar som jag mest av allt bara skulle vilja roffa med mig. 


Och där denna afton även Therese, en ny bekantskap för mig hade slagit sig ner i soffan... för att bland annat hjälpa oss...


... att tokfrossa i ost, kex, oliver, chips, dip, vindruvor och inte minst en hel massa rödvin. Lite för lättdrucket rödvin enligt dagens dundrande skallebank. 


Även Ajax gillade partajandet, inte minst då hon hade tre givmilda brudar att valsa runt och tigga tilltugg av. Innehäng blev en långlivad balkongvistelse och någonstans därefter åkte plötsligt Jennys tarotkort fram på bordet...


... som inte visade på den mest lysande situation för min del, fast det förträngde jag snabbt. Och hade helt lyckats glömma när det i runda slängar sex timmar senare blev dags för mig och vovve att ägna refrängen åt en busstur hem. Efter en kväll med de bästaste av vänner och en massa nya idéer och inspiration på köpet. Och en fantastisk plan, om en aktivitet som vi ska försöka ro i land, mot alla odds...  Fast om den yppar jag inte något här, riktigt ännu... Sorry... ;o) Kram! 

2 kommentarer:

  1. Inga fel på den kvällen:) Och den där jäkligt uberläckra kökslampan höll jag i mina händer till halva priset. Och köpte inte!!! Tror fan att jag ångrar mig! Kram

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som en perfekt partykväll! Och en himla mysig lägenhet!
    Hoppas huvudvärken ger med sig...
    Kram!

    SvaraRadera