Powered By Blogger

torsdag 1 augusti 2013

En utflykt med vänskap, blixtförälskelse & Iittalamugg


Ja lite så såg den ut i bilder. Min dag. På besök hos väninna Helen. Med min ankomst, lite span på stan, med betoning på lite och grekiskt till lunch. Som kompensation för att vi inte kommer till landet it self liksom… Med promenad till hennes boning med shoppa-med-oss-stopp på ett helt underbart gammal konditori på vägen. Med den obligatoriska flaggan i orange, pärleporten och fika i finemangiga Iittalamuggar som väckte mina habegär till liv, och kanelbullen i påsen. Med utehäng i soldränkt trädgård, en massa prat, på mer eller mindre allvar, om livet i stort och smått, en liten plan på träff framöver. Och! Inte minst med min blixtförälskelse i superfinaste vovven Jay. Som jag fick äran att kasta boll med och klappa en hel massa på. Och så ännu lite promenad, fast nu på egen hand, på stan, då jag hade en smula tid över till tåg skulle gå. Och därefter kvarstod bara min avfärd. Från en dag som får mvg, helt klart och enkelt. Tjing!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag! Jag är så glad för din skull och ett gammalt café är guld värt.
    kramar i massor och vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt! Och du är en fantastisk fotograf!! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du kan verkligen konsten att få denna hålan att se snyggare ut än den är. =)

    SvaraRadera