Powered By Blogger

söndag 18 augusti 2013

Lite träningsmotivation, det allra mesta stulet från tv

Jag fick en fråga om träningsmotivation, om jag har något tips till någon som vill börja träna. Och jag är definitivt inte rätt person att svara på den. För antingen har jag motivation, helt av mig själv eller har jag det inte och då har jag supersvårt att tvinga mig själv. Så jag skulle förmodligen behöva vägledning jag också… :o) 

Så! Bra där att jag råkade titta på Nyhetsmorgon på tv4 idag, där just det ämnet kom upp. Så jag kan ju ta tipsen som PT-tjejen Lofsan bjöd på. Vilka var: 
- köp nya träningskläder
- läs träningsbloggar
- testa något du vill förbättra dig på
- sätt upp realistiska mål 
- prova ny träningsform
- boka in träningstider
- börja lite lagom så du inte tröttnar direkt

Och nu under tiden jag plitade av den listan så kom jag på att jag faktiskt gjorde en grej i fredags i träningsmotivationssyfte. Fast för framtiden… Jag tog en bild på mig själv, i otränat skick, för att ha att den att jämföra med en ny om ett par månader. Och tanken är då att jag förhoppningsvis ska vara betydligt mer tilltajtad och därmed bli peppad att fortsätta träna, kanske ännu hårdare. Den här bilden:


Ja jag bjuder på den. Är det någon av er som har fler inspirationstips gällande träning att bjuda på så får ni väldans gärna använda kommentarsfältet till det. Anonyma tyckare som vill dräpa av sig skit om hur äcklig jag är kan däremot spara på den energin, för jag bryr mg inte… Tack för den här veckan! Kram & God natt!

12 kommentarer:

  1. Maj god kvinna!! Vilken jävla kropp du har!!! Kram<3

    SvaraRadera
  2. Nu skrattar jag högt..Och säger som ovan;OMG vilken kropp du har!!Ditt foto är ju en motivation nog för "oss andra"!!Jisses kvinna...kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Preggot kan bara hålla med föregående två talare. Du är ju redan hur snygg som helst. Kramis

    SvaraRadera
  4. Sicken Puma :-) håller med föregående skribent.

    Lotta

    SvaraRadera
  5. Tog faktiskt också en "före" bild i fredags men den kan jag lova att jag icke plågar er andra med. =)
    Men tack för din bild; den inspirerar!
    Kan du så kan jag!

    SvaraRadera
  6. Men det där kan väl inte vara din före-bild?? Du är ju redan i toppform! :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så där tight kommer min efterbild aldrig någonsin att bli. Du har ju värsta kroppen redan nu.

    kram

    SvaraRadera
  8. Du behöver inte träna mer!

    SvaraRadera
  9. Wowowow!! Snygging där. Lycka till med plugget idag. Stäng av teven och datorn.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. My god kvinna! Du e ju en redig läckerbit! Grrrrrr :-P
    Puss&Gull
    Anna

    SvaraRadera
  11. WOW!

    Otränad??? Jag tycker du är skitsnygg redan nu!
    Lycka till med studierna!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  12. Fan vad snygg du är! är så grymt imponerad av det du har lyckts åstadkomma!! är bra avis ;-) Och till Anonym säger jag att träna är bara bra för kropp och själ!! man slutar ju inte bara för att man kanske har uppnått ett mål!! man vill ju fortsätta att må bra!
    Puss darling!

    SvaraRadera