Powered By Blogger

lördag 10 augusti 2013

En slags rapport från en planlös spontandag i metropolen


En dagens stass, linne från Hunkydory och byxor Please, som tog hunden i koppel och for till Malmö. Kände att jag behövde komma ut från min egen by en sväng. Och så hade jag dessutom en dejt där...


... med bästa kombatant Helen. Dock saknade vi planer för dagen så vi inledde med att lulla runt på måfå en liten sväng....


Fast landade snart på La Roche då vi enades om att vi var galet sugna på tapas.


En mycket bra sak att vara sugen på, för de var galet gott. Ajax tyckte detsamma om sin...


...  favoritdelikatess Dentastix. Vi fastnade där en bra stund. Diskuterandes livets väsentligheter, i vanlig ordning. Mycket frågor men även ett och annat svar. Som vi bar med oss under nästa planlösa runda i metropolen. Och som för min del endast innefattade ett enda butiksbesök. På Iisa.


Blev lite småkär i de här pjuxen. Fodrade inuti, fransar på utsidan, två väldigt attraktiva saker på ett par skor enligt mig.


Även den svarta kudden med plattnitar föll mig mycket i smaken. Och såklart var jag även tvungen till en sådan här:



Fick sedan för oss att vi skulle knalla till Triangeln. Då dessa sportisar plötsligt kom i vår väg. 


Helen hade för sig att hon hört något om en halvmara. Och bara ordet gjorde oss fikasugna så då vände vi på stegen och knallade tillbaka till gågatan. Och hit:


Till ett ekologiskt fik som jag missade namnet på. Men de hade supersköna fåtöljer så där blev vi kvar ett bra långt tag. Och där jag för rättvisans skull...


... lät oss alla tre vara med på varsin bild. Vilket även blev de sista jag tog denna dag. Som ändå tog slut med hemfärd relativt snart därpå. Fast med vetskapen om att jag hade ännu en jäkla bra kompisdag att lägga till samlingen... :o) Kram!

6 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt bra dag. Tapas på La Roche är aldrig någonsin fel. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är ju inte det, tycker vi får samla ihop ett litet gäng och ta en tur dit snart. Kram!

      Radera
  2. Ser verkligen mysigt ut och låter lovande både gällande mat och samtal. ;) Själv drog jag och en gammal kollega och hennes dotter till Helsingör igår och det var inte så dumt det heller. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä Helsingör är himla mysigt. Men jag kände för lite mer bortaplan så då var Malmö perfekt :o) Kram!

      Radera
  3. Men hallå jag skulle ju gått in på Iittalabutiken...
    Den glömde jag. =)
    Vilket väl måste betyda att vi hade trevligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men shit, det hade jag ju också velat... attans... fast det kan ju betyda att vi måste ta en n Malmötur snart :o) Kram!

      Radera