Powered By Blogger

fredag 2 augusti 2013

En provning av Odd Molly fall 2013


Jennie T-blouse, lite chalk 799:- 

Storlek 0. Betydligt finare på än på galgen tycker jag. Rak i modellen. Mjukt skönt material, vilket jag faktiskt upplevde hos samtliga plagg i denna provning. 


Linn T-blouse, winther rose 999:- 

Storlek 0. Samma som ovan men randig i powder och gammelrosa, vilket inte syns så bra här tyvärr.


Remix blouse, winther rose 1299:- 

Storlek 1. En klart positiv överraskning då den inte alls har samma gravidvarning som sina föregångare. Dock ändå något för vid nertill så jag provade även en 0:a.


Remix blouse, pearl 1299:- 

Storlek 0. Denna var bra nertill men aningens för liten upptill så jag hade behövt en 0,5:a, typ. Gillar dock att det är smock även baktill på denna modell.


Alexandra blouse, winther rose 899:- 

Storlek 0. Superfin ton-i-tonbrodyr på denna blus. Fin knytning med små tofsar men tyvärr upplevde jag denna som väldigt stor i storlek. Fin spetsinfällning längs armarna som inte syns här.


Cigani zip blouse, white 1299:- 

Storlek 1. Även denna något stor i storlek. Fanns trist nog ingen mindre att prova för jag gillade den mycket. Fin brodyr, schysst rak modell med smock nertill.


Grampa shirt, dark pink 599:- 

Storlek 0. Min klara favorit i den här provningen. Älskar ju linnena, de mjukaste skönaste linnen jag äger och denna var exakt detsamma. Snyggt urringad trots farfarsknäppningen var ett stort plus. Liksom schysst passform. 


Envythis jumper, chalk 1999:- 

Storlek 0. Superskön kvalitet men jag tycker ringningen sitter för långt upp i halsen och att den är för oformlig för att jag ska falla för den. Dock fint mönster.


Absentee jumper, almost black 1499:- 

Storlek 1. Här uppstod det däremot lite kärlek och inskrivning på min önskelista. Skulle dock vilja prova den i mindre storlek då jag tyckte denna var lite för vid. 

Det var alles. Undrar ni något är det bara att kasta ut frågor i kommentarsfältet så ska jag försöka svara så bra jag kan. Okej?... Peace out & var rädda om er!

29 kommentarer:

  1. Inte konstigt du tycker allt är stort när du är ett äckligt magerskrälle!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför skriver man såna saker?! Enfärgat lego som barn eller bara jävligt elak? Usch och fy.....

      Radera
    2. Jag kan inte annat än att hålla med Linda! Och så kan jag inte låta bli att undra varför i hela fridens namn min kropp är så jäkla intressant att studera?...

      Radera
    3. Ja tänka sig vad man kan till det där bakom sin icke alltför anonyma dataskärm som lämnar ett spårabart IPnr.
      Men så ouppmärksamt att inte påpeka hur fet jag ser ut där i bakgrunden; om man nu är så kroppsintresserad menar jag.
      Skärpning där tack!

      Radera
    4. Hej Josanne.
      Du är supersnygg och fin. Låt dig inte påverkas av avundsjuka och förbittrade människor. Vad den anonyma menar egentligen är att hon önskar att hon hade din kroppsform. Den svenska avundsjukan...
      Kram
      Victoria

      Radera
    5. TACK! Blir bara så jäkla trött på att det ska vara så intressant med hur jag ser ut. Andra bryr sig mer än mig inte helt friskt liksom... :o) Kram!

      Radera
  2. Får lite Remixbegär där faktiskt! Mycket finare nu för tiden! Jennie var ju inte illa pinkad heller....
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja samma här, Remixen har verkligen fått upprättelse :o) Kram!

      Radera
  3. Många fina blusar som ger habegär :) Tack för provningen, du är så snygg i alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja mycket finns finns det, tyvärr... ;o) Kram!

      Radera
  4. Älskar mina Absentee jumpers som jag har strl 1 på så 0 borde vara perfekt till dig
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Lite rädd att den är för kort men det lär jag ju märka om jag provar den :o) Kram!

      Radera
  5. Många fina plagg där och jag älskar att se provningar så tusen tack snygging!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fina kläder! Och du ser ursnygg ut!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Tack för visningen! Blir så sugen på att shopsa något (när jag någon gång får häcken ur solstolen...)
    Kram
    Ps. Otroligt lågt att droppa en sån kommentar här ovan och skydda sig som anonym.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... håll du dig i solstolen så länge du kan, shopping finns kvar när hösten anländer... :o)
      Ja dessa modiga anonyma... ;o) Kram!

      Radera
  8. Årets Remix blouse tycker jag är supersnygg på dig. Bra att den värsta gravidformen har slopats på den :-D
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja kanonbra för jag har alltid gillat den blusen, utom gravidvarningen så bra den är borta :o) Kram!

      Radera
  9. Tack för den fina visningen! Remixen lockar verkligen till köp! Jennien har jag i blått och den är superfin i chalk... Dessutom tycker jag som vanligt att du är snygg i allt! :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta! Ja Remixen finns nu på min önskelista, ganska högt upp :o) Jennien är supersnygg, inte sett den i blått dock. Kram!

      Radera
  10. Tack för din provning, jag brukar ha hjälp av dem :) Och du ser alldeles strålande ut! Önskar dig en riktigt fin helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. TackTack snälla! Ja vet ju att du och jag är lika i size så kul att du har nytta av mina egoprovningar :o) Kram!

      Radera
  11. Hejsa
    Jeg har fulgt din blog længe og det er så skønt at se hvordan du er blomstret op igenem den sidste måned!!!
    Herligt at se din ny vundne livsglæde og optimisme og åbenlyst for mig at afslutningen på dit ægteskab i virkeligheden var en gave for dig i overført forstand.
    Rigtigt bedre at være alene end ensom sammen!
    Lykke til fremover og tak for din blog og nus de 4-benede fra mig;)
    Smil fra LykkensPamfilius

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen Tack för din kommentar som gör mig mycket glad! :o) Och du har sååå rät :o) Kram!

      Radera
  12. Får man fråga hur lång du är? Är sugen på grampa shirt men är rädd att den ska vara för kort i stl 1 för mig som är 173 lång. Är den kortare eller längre än den långärmade rib jersey? Kram Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är 168 cm lång och hade önskat att den var 5 cm kortare eftersom jag gillar tröjor som slutar vid byxlinningen. Så det beror ju lite på hur lång du vill den ska vara. Nu kan ja fara med osanning men det KÄNNS som den är aningens längre än rib l/s, eller i alla fall lika lång. Hoppas detta svammel är till någon hjälp... Kram!

      Radera
    2. Det var det! Tack! Kram

      Radera