Powered By Blogger

onsdag 9 oktober 2013

Äntligen en ny! Som passar!

Den var en överraskning jag inte sett förut när jag sprang på den i Köpenhamn i september förra året. Provade den. Blev kär. Men ekonomin satte sig på tvären då och när jag gav mig ut på webshopsjakt lite senare stod den icke att finna någonstans. Jag fick istället nyttja mina trotjänare, trots att de hade blivit lite väl oversize, eller Michelingubbeaktiga om man föredrar det ordet... 

Men när det nu återigen har blivit dags att tänka tjockare plagg för kommande istid så dök bilden av den upp i skallen igen. Som en skulle vilja ha som tusan men garanterat ett projekt a la omöjlighet. Så snacka om lyckoträff när jag, mot alla odds liksom, kom över ett finfint exemplar. Jag pratar om min sprillans nyerövrade Molly…


… Mercedario rugs long jacket, dark ruby. Vinterjacka. Äntligen en ny! Som passar! Som har lite färg på sig dessutom. Men någon tyckte inte att den var min stil alls så därför kan jag inte låta bli att fråga er; vad tycker ni, hiss eller diss? Peace out! 

16 kommentarer:

  1. Skitsnygg! Hade en blå hemma men sålde för den var för liten. Ångrar mig dock för nu hade den passat! Skit liksom! Kram

    SvaraRadera
  2. Superhiss - fy fan vad den passar dig!
    <3

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir :) sitter här och bara ler! Sååå snygg på dig!!
    Ojoj så mycket bättre än att hänga i min garderob alldeles ensam :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Den är hur snygg som helst och färgen är superfin på dig. Det viktiga är att DU gillar den och trivs i den.Den är klassisk i stilen och ett plagg man kan ha länge.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Njaaa, tycker den är för präktig i modellen för dig. Du ska ha lite tuffare stil, som du börjat med nu. Jackor med huva, dragkedjor osv..
    Känns inte alla som din stil och du ser inte bekväm ut i den på bilden och du har ju redan börjat tveka eller hur?
    Mvh L

    SvaraRadera
  6. Hiss!
    Tycker att den är jättesnygg och du är cool i allt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken storlek har du på kappan?
    Kram Viktoria

    SvaraRadera
  8. Superhiss! Jag var ju med när den provades live och så himla rätt.
    Massa kram!

    SvaraRadera
  9. Håller med en anonym. Josanne, det här är väl inte din stil med skepparjacka?
    Absolut diss!!
    Vänligen Anna P

    SvaraRadera
  10. Den är jättesnygg och så slipper di smälta in i den svart-grå massan i vinter.
    Modellen passar en smal person som dig; varför bylsa in sig liksom.

    SvaraRadera
  11. En självklar hiss och tillsammans med sjalen blir det bara så bra.Men det där med stil, ibland blir jag aningen trött. En dag är för jeans och gympaskor en annan för någonting striktare och klackar, en tredje för svepande långkjol och platta sandaler osv. osv. vi behöver väl inte sätta in oss och varandra i små klädlådor.
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Men åhh vad fin! Passar dig perfekt. Kramis

    SvaraRadera
  13. Supermegahiss! För det 1:a- du passar skitbra i denna färg. 2:a- piggar upp vem som helst. 3:e- vem har sagt att man inte kan blanda stilar. Kappan är enkel i modellen och är inte puttinuttgullig alls.

    Sa jag att det är en HISS!

    Använd den och gör dig själv och andra du möter glad av denna fina färg!

    MVH // Lotta

    SvaraRadera
  14. Hur fin som helst på dig! Man måste väl inte ha samma stil på alla kläder?

    SvaraRadera
  15. Roligt! Tycker den är hur snygg o skön som helst! Har en hemma i mitt bo jag med..
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera