Powered By Blogger

onsdag 23 oktober 2013

En gårdagseftermiddag med kamratdejt på stan

Avsaknaden på mörkbruna plagg i garderoben, mockafranspjuxmatchande plagg, födde tanken att det var det jag skulle sätta i fokus under min butiksspanardejt med kamrat Jenny i gåreftermiddag. Men jag snöade mest in på en massa annat. Som…


… dessa coola vinterdojjor från Ash. Alla schyssta skor jag ser just nu verkar bära på just Ashloggan… Fast jag fastnade ännu lite mer för den lilla...


... väskan. Tyvärr med en prislapp som hade gjort sig bättre på en gigantisk och högexklusiv resväska, typ... Och så var jag tvungen att prova en Molly:


Isurrender shawl jacket, den med sneda dragkedjeknäppningen, som går lös på 1295 riksdaler. Superdupermjuk och riktigt trevlig. På tal om trevlig så var det ordet som även fick mig att tvärstanna vid detta skyltfönster...


... och ljuslyktan som definitivt hade kunna få flytta in hos mig på stört. För det måste vara helt omöjligt att ha för många ljuslyktor... :o) Lika omöjligt att fika för ofta så Espresso house blev nästa anhalt. Och...


... utefika! Och det var inte ens småkallt. Helt fantastiskt faktiskt. Precis som den som hänger här:


Jorå, det är tröjan jag desperatefterlyste för någon vecka sedan. Ja, just den jag visade på bild då, fast nu med ny lycklig ägare. Japp, jag! :o) Så därför föll såväl brunplaggsletandet som de flesta andra plagg ganska platt, men spaningen fortsatte dock en liten tur till.



Bikerkoftan och coola kjolen på Gina skulle jag dock inte säga nej till. Fast då det var tunnsått på bruna saker där så förflyttades hoppet istället till HM.


Och minsann om inte Jenny hittade en liten brun sak, en jacka i teddybjörnstyg.



Ja bilden säger ju dock inte ett skit eftersom jag envisades med att ha sjalen på mig. Men den var en blandning mellan superhäftig och megaful. En blandning jag tror jag gillade. Fast en jag gillade lite bättre var denna übermjuka lilla sak...



... som jag överväger om jag ska gå tillbaka och testa idag... Den har ju faktiskt stråk av brunt i sig... och jag ska ändå ut på en ärenderond i krokarna... Vi får väl se. Dock får ni inte se mer här nu för min mobil passade elakt nog på att stänga ner för vidare okynnesplåtande. Kanske lika bra det... :o) Peace out och var rädda om er därute!

2 kommentarer:

  1. Så den blev din till slut! Och visst har Ash en del beroendeframkallande! Och den där ärenderonden ser jag fram emot resultatet av:) Kram

    SvaraRadera
  2. Espresso House igen, minsann =)
    Trevligt ställe och najs personal; ja gott kaffe också.
    Massa snyggt ni hittade. Undrar om det kan låta bli att regna nästa gång jag kommer så jag ids spana lite.

    SvaraRadera