Powered By Blogger

fredag 4 oktober 2013

En del av dagens butiksrutt i 12 bilder

En spontansväng på stan med kamrat Jenny utvecklades ganska snabbt till att bli en rutt i secondhandland. Något jag, tyvärr, har väldigt dålig koll på, så tur hon är betydligt bättre installerad på det området och kunde guida mig till en del riktigt kul butiker. Som jag till en början totalt glömde att föreviga på bild. Det var först på HM, välbeträdd mark, som jag kom mig för att knäppa bilder. Så vi får börja där…


… med stickade sjalen som visade sig vara klockren till Jennys nya kappa. Medan jag mest måfåspanade lite smått. Gillade det vita linnet med den svarta rosen. Men blev lite lär först när den vita ganska genomskinliga blusen med stjärnorna uppenbarade sig framför mina ögon.


Och som ni kanske sett i inlägg här tidigare idag blev den även ett fall för provning. Men fler butiker kallade så vi knallade snabbt vidare. Till... 


...en annan del av stan där det sanningsenligt utlovades vintage och happiness. I form av... 


... bland annat en cool kappa från Hunkydory och söt rosa halsduk, pjux...


... som var rätt coola men som jag inte riktigt kan bestämma om jag även tyckte de var snygga.  Eller fula. Problem jag definitivt inte hade när jag snubblade över...


... paljettkjolen. Jag fattar inte själv varför men jag har plötsligt kommit på mig själv med att vara toksvag för just sådana. Denna i silver med blå och rosa detaljer. Very mumsig. Tyckte jag, medan Jenny hittade något helt annat hon gick kameraloss på. Nämligen...


... en hammare med rosa handtag. Ja why not liksom, den var väldans söt... Och butiksinnehaverskan som tagit över butiken alldeles nyss var väldans trevlig så vi blev fast där en bra stund. 


Och kanske som ett slags tecken på att tiden rusade fastnade jag framför denna coola klocka i ett skyltfönster på vägen till nästa anhalt. Nästa secondhandbutik, som bland annat bjöd på en hel rad Mollykoftor i sortimentet. 



Men det var något helt annat mina ögon drogs mest till, denna: 


Min blossande kärlek dog dock raskt vid en anblick på den fyrsiffriga prislappen. Och jag vet att jag redan sagt coolt om mer än en sak här, fast det allra coolaste var dessa:


... tänk om jag hade kunnat gå i sådana klackar, och inte som nu tappa balansen bara av att titta på dem... Så nu får jag nöja mig med att spana dem på bilden här, i sittande läge för säkerhet skull... Ja det var 12 bilder det, som i de jag hade.att terra er med den här gången. Så peace out för nu!

5 kommentarer:

  1. Secondhand är hur roligt som helst!! Nuförtiden bör jag väl tillägga, i klädväg åtminstone. Du visar flera fina saker här. Hoppas något fick följa med dig hem..!?
    Njut av lördagen!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar ha supersvårt att hitta saker i secondhandbutiker men hittade en del här. Inte för att jag vet när jag ska ha den men paljettkolen åkte med hem. Kunde inte låta bli, speciellt inte för en liten hundring... ;o) Får väl gå ut med den på stan nån dag om inge annat :o) Kram!

      Radera
  2. Var ligger butiken med HD-kappan? Jag letar efter en sådan.
    Amanda i grannstaden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drottninggatan 74, mitt emot teatern typ. Kram!

      Radera
    2. Den heter Finaste fynd, kanske kan underlätta att veta det :o)

      Radera