Powered By Blogger

söndag 6 oktober 2013

Del av stass, stadig pjäs & två importerade

Inga vovvenadbilder, inte ett enda knäpp från bakluckeloppisen jag besökte idag. Och ta mig tusan inte ens en väderbild har jag lyckats uppbringa… Däremot…


… en liten del av dagens stass under eftermiddagens slappsejour i bädden, jag är helt kär i de där linnena... En glimt av ljuslyktan jag bloppisshoppat och fick hämtat hem idag, en stadig pjäs som upptar hela 39 höjdcentimeter and I love it! Och så var jag tvungen att föreviga polackamjölken jag norpade med mig från just en polsk matbutik i mina krokar. Komönstrad etikett och därmed oemotståndlig även om jag tycker det är liiite skumt att importera mjölk… 
Och sist men definitivt inte minst min kvällsfika som intas i denna stund. Stormugg kaffe (med den polska mjölken som smakar väldigt mycket som den våra svenska kossor bistår med) och det allra bästa, den godaste brownie jag någonsin käkat. Även den införd till landet från annan plats, i detta fallet Danmark. Och eftersom jag inte blir så mycket roligare än just såhär denna kväll så sätter jag punkt nu och övergår till tv-tittande. Wallander. Peace out för den här veckan! Kärlek & Respekt!

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin lykta! Kul flaska och brownie kan ju aldrig vara fel det heller. Skit i de anonyma idioterna om du kan, de är bara små, små människor som inte har något bättre för sig. KLem

    SvaraRadera
  2. Aja men då var det i alla fall chokelakaka i närheten. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och min inte-kunna-äta.choklad-grej är botad en gång för alla... :o) Kram!

      Radera