Powered By Blogger

torsdag 3 oktober 2013

Dagens – en sådan som jag saknar denna höst


Den där tröjan. Wildside jumper. Ett absolut drömplagg. För så fort jag fick korn på produktbilden första gången gick villhabegären igång på full speed. Så jag förbokade den på Deepfling i samma sekund den uppenbarade sig i deras webshop. Dyr som attan men den blev, av rättfärdighetstekniska skäl, min julklapp till mig själv. Det var för snart ett år sedan. I våras var det Triumph jacket som hamnade i samma fokus för grav åtrå. Och det har i princip alltid funnits en sådan Molly för mig, varje vår och varje höst. Men inte nu, inte denna säsong 

Och visst att det är grymt bra för ekonomin. Men så megasupertrist för den där känslan, den äckelytliga, att vänta och längta, kanske jaga, tappa hoppet om att få tag på (som med Triumphen), få tag på, vänta och längta lite till. Nervositeten om den ska vara som man tror, vill och hoppas. Hämta paket, öppna, prova… Lyckan! Den superytliga… Så just nu saknar jag den processen… 

Hur ser det ut för er; har ni några måsteplagg denna höst? Och i så fall vilket eller vilka? Frågar mest av egotrippskäl, för det kanske kan ge mig tips på något jag har råkat missa i spanandet, något som kan bli mitt drömplagg i höst, något som kan leda in mig på det där vänta och längta-stadiet. För jag saknar det… ;o) Tjing!

5 kommentarer:

  1. Nix,inga måsteplagg här inte, sparar till säng, men Sticka nr 3 i förra inlägget skulle jag verkligen inte tacka nej till. Ljuvlig ju! Klemar i massor

    SvaraRadera
  2. Inga supervillha tyvärr. Önskar också att jag kände det där längtansfulla.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Jo Karins favoritbrallor; som dessvärre redan är slut i webshopen. =(

    SvaraRadera
  4. Inga måsten men skulleviljahatillrättpris - Once in a liftime coat hehe men inte för 6 papp! Jag kände exakt som du inför Dudette jacket i vintras och snudd på hyperventilerade när jag såg den :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha... jeg er vist lidt lettere at imponere :))
    Jeg fik den dér må-absolut-ha'-følelse da jeg så Mockup Blazer, Shibori Dress (porcelain), Conficence Jeans, Uptown Girl Blazer og Ioweme Coat.
    Og ja, Rosen - Dudette er formidabel! :))
    Rigtig god weekend.
    Kram

    SvaraRadera