Powered By Blogger

torsdag 17 oktober 2013

Indragen på kaffekalas & omöjligt att motstå

Det blev, som redan avslöjat, inget shopp av resaivägväska idag. Och det blev inte heller några slantar spenderade på Zebra, butiken som blev utsatt för mitt tokplåtande i förra inlägget. Men. Däremot råkade det visst vara någonslags riktäckande fairtradebegivenhet idag, så istället för att bara passera Världsbutiken, som ligger runt hörnet från boningen, som tänkt, så blev jag indragen där på kaffekalas. Och såklart tittade jag runt samtidigt och då var det omöjligt att motstå…


… supersötaste kroken till Ajax koppel, istället för den klumpiga söndriga fulhängare vi haft att tillgå till nu. Och upplivad av det bytet åkte ett av mina absoluta favoritchoklad med av bara farten. Testat till såväl kaffe som rödvin och i kombination med ost och kex under denna kväll. Så man kan väl, en smula långsökt en dock... säga att jag förvandlade en krok till lite ensamhandsparty här ikväll. Inte helt fel faktiskt… Tjing!

2 kommentarer:

  1. Vad söt krok! Fast är inte Ajax din hund? K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hon är hund men känner sig som katt ibland, det är väl hennes "syskon" som smittar av sig... :o) Kram!

      Radera