Powered By Blogger

måndag 14 oktober 2013

Mest omöjlighetsstämplade och troligen allra galnaste

Om ni har läst hos Gunnarsson ikväll så vet ni redan. Om inte så vet ni snart… Att vi, hon och jag, har en utmaning ihop. Kan till och med vara så att det är The Utmaning, som i vårt livs största, mest omöjlighetsstämplade och troligen allra galnaste. För det är en utmaning som går ut på att vi, om sisådär sju månader, ska springa en mil. En fucking mil! Och vi som i dagsläget på sin höjd fixar runt 10 meter innan vi trillar ihop på marken. Och det var min idé… Ett lopp jag egentligen alltid velat springa men alltså aldrig gjort. Av konditionsbristarskäl.


Den exakta anledningen till att jag fick den här briljanta idén just nu (för det finns en sådan) kommer jag att avslöja en annan gång. Kanske på måndag, kanske en helt annan måndag… För från nu är tanken att vår väg mot Milen kommer att bli stående måndagsinlägg här, och hos Linda. Och jag är så jäkla glad för att hon  inte bara är en envis dåre hon också, utan för att hon dessutom saknar vett till att nobba mina sjuka nycker... :o) Så nu vet ni vad tanterna har att hårdjobba på… Ciao! 

4 kommentarer:

  1. Hoho det var inte lite att bita i - vad bra ni är!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt! Det är bra med svåra mål som går att uppnå med ordentlig ansträngning! Det fixar ni!
    Det ska bli kul att följa. Kram

    SvaraRadera
  3. Den får du ha ifred den utmaningen. =)
    Har aldrig gillat att springa ens då jag hade toppkondis.
    Tycker helt enkelt det är aptrist att springa och mitt liv går ut på att ha roligt.
    Men supertoppenduktigt att du som gillar det kommer igång!

    SvaraRadera