Powered By Blogger

tisdag 22 oktober 2013

Dagens – som satte grava färggriller i skallen


Sidenblus – Odd Molly Rock-a-fellow slip top, vintage dark grey, kofta – Odd Molly Hookbait hood cardigan, lite grey mel, jeans – Traderashoppade G-star, jacka – Odd Molly Leatherette biker jacket, lite powder, sjal – Odd Molly Cascais scarf, multi, pjux – bloppisköpta mörkbruna mockaskor med fransar men utan märke, tror jag i alla fall. 

De där sistnämnda, pjuxen, shit vad de satte griller i skallen på mig idag. Färggriller. För jag hittade dem längst in i skohylleskymundan, vrålkände för att ha dem på mig men fick för mig att jag då var tvungen att ha något mörkbrunt även upptill på kroppen, något färgmatchande alltså. Så jag började tokrota i garderoberna efter just detta. Men se det fanns icke att tillgå i denna boning. Det är väl inget jag direkt tänkt på innan men jag äger inget mörkbrunt plagg. Alls! Så då fick det, ytterst motvilligt dock, bli färgmischmasch istället, som synes… 
Men eftersom jag hade kompisdejt på stan strax efter så blev det brunplaggsspaning i några av de lokala butikerna. Hur det gick med det får ni veta imorgon, när jag droppar in lite bilder från den utflykten… Peace out, gonatt & Kram för idag!

1 kommentar:

  1. Jag köpte en jättefin mörkbrun tröja på Lindex i helgen. Tror du passat i en sån också så titta på Lindex (o: K

    SvaraRadera