Powered By Blogger

onsdag 16 oktober 2013

Jag har blivit bra mycket smartare

När jag satte ihop min senaste favoritlista vad gäller Odd Molly och deras höstkollektion så började jag fundera över hur det blev med de listor jag kastade ut kring vår- och sommarsläppen. Vilka ögonstenar jag hade då och vilka av dem som hamnade här. Så jag kollade upp det. Och kom fram till att jag har blivit bra mycket smartare i mina klädköp… för de som numera har en plats i min garderob är de jag ville ha allra allra mest. Och därmed ångrar allra allra minst… Jag pratar om dessa: 


En sak som spelat stor roll i mina smartnya shoppingvanor är tillgången till verklighetsmöten, att se, klämma, kunna prova. För det där webklickandet enbart efter att ha sett en bild har jag lagt på hyllan. Av erfarenhet att det kan bli lite hur som helst och jag har ingen lust att chansa. Längre. Trist då bara att mina möjligheterna att prova blir alltmer begränsade, då färre i krokarna säljer Mollysar och de som gör tar in mindre och mindre. Ett lite störigt I-landsproblem men samtidigt ett som passar min ekonomi alldeles ypperligt… :o) Hur står det till med era Mollyshopparvanor? Någon som känner igen sig i ändrat beteende?... Peace out för nu!

4 kommentarer:

  1. Jag säljer nog mer än vad jag handlar just nu. Har några saker på intresselistan men har ingen panik att få tag på dom. Känns skönt att den där hetsen inte får med mig längre! Kram

    SvaraRadera
  2. Har väl gått samma väg som du; dessutom lite klädtrött i allmänhet.
    Behöver ju faktiskt inte en enda trasa till.
    Det jag köpt på senare tid har varit på typ Tradera och då gamla favoriter som jag vet hur de är.
    Webshoppandet är som du säger lite hur som helst och risken är att man behåller sånt som är "sådär" och sen blir det hängande.
    Nej nu vill jag ha pengarna till annat; äta skaldjur t ex =)

    SvaraRadera
  3. Håller med Helen! De nya kollektionerna och priserna lockar inte längre, bättre att leta begagnat och gamla favoriter! Måste fråga dig Josanne, varför svarar du inte folk på frågor i bloggen längre. Ser dig aldrig kommentera inläggen i bloggen längre, trist ; (( Mvh A

    SvaraRadera
  4. Det låter som du hittat rätt sätt att shoppa! Det är ju trist att ha dyra kläder i garderoben som inte används.
    Tyvärr har jag svårt att få chansen att prova öht, så det är fortfarande nätshopping som gäller för mig. Men mitt shoppingmönster har också ändrats. Jag köper "vardagskläder" från de nya kollektionerna (helst med rabatter så klart:-)) och shoppar sidenkläder från äldre kollektioner. Just nu är jag dock allmänt klädtrött, så just nu är det ingen shopping alls...
    Kram!

    SvaraRadera