Powered By Blogger

tisdag 15 oktober 2013

Dagens – som kommer att fortsätta bojkotta

Grått, brunt, svart. Färger jag kom på gjorde mig lite nedstämd igår. För det var de färgerna som figurerade på i princip varenda människa jag gick förbi då. Så jag bestämde mig för en bojkott av det murrmörka idag. Och iklädde mig denna stass:


Som hamnade i en slags diskussion om huruvida det ”går” att bära vitt under höst och vinter eller om det är en kulör endast hänvisad till sommaren… Jag hävdar med bestämdhet att om vi luftat mer ljusa kulörer även under istiden så hade vi också mått en smula bättre, varit lite gladare. För det har i alla fall jag varit idag… Så! Därför tänker jag fortsätta bojkotta då och då. Jag klurar till och med på att införa en anti-mörkmurr-dag i veckan… någon som hakar på i så fall? Och vad säger ni om ljusa kulörer under våra mörka årstider, hiss eller diss?... Tjing!

6 kommentarer:

  1. Hej! Tjusigt! Blandar själv både ljust och mörkt på höst/vinter. Man känner ju sig lite piggare då. Klart det funkar med vitt! Ska du behålla din mörkrosa kappa?
    Mvh V

    SvaraRadera
  2. Mäh! Jag har också fått höra sånt och jag tycker det är lite larvigt. Jag gillar ju inte typiska höstfärger och kan tycka det är trist att gå in i kedjebutikerna nu. Och skulle det vara fel att ha ett svart linne eller svarta shorts på sommaren? Klart man klär sig som man vill! Kör på!

    SvaraRadera
  3. Hakar gärna på och vem gillar inte vintervitt som färg, jag i alla fall. Sedan kräver ju många av mina dagar svart men resten får gå i andra kulörer.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Eller hur? Just därför jag skaffade mig en *orange* vinterjacka.

    SvaraRadera
  5. Lysande idé =) Jag är på!

    SvaraRadera
  6. Du är klok som en bok och det blir givetvis HISS så det bara stänker om det! Klem

    SvaraRadera