Powered By Blogger

söndag 20 oktober 2013

En regnig gårdagspromenad i 11 bilder

Lite då och då får jag önskemål om att visa upp min by i bilder. Så därför kastar jag in de jag tog under promenaden till klasskamratsdejten igår. Mest som en okynnesgrej för att försöka fokusera på något helt annat än att regnet tokvräkte.


En stadsdel som heter Olympia och har en gedigen samling av ruggigt fina hus. Och...


... en fin gammal skola där jag dock aldrig gått. Och...


... en sådandäringa arena där det spelas fotboll. Allsvenska matcher till exempel. Av de som många här är helt galna i att följa. HIF. 


En skog som ska vara superfin, vilket jag härmed lägger på minnet inför kommande löpturer i natur. Ja till våren alltså... :o)


jag älskar att spana hus och spekulera i huruvida jag skulle kunna tänka mig att bo i dem, vilket jag nog skulle kunna med denna lilla kåk. Fast det hann jag inte drömma så länge om för vips var kamrat Jeanette, ikapp mig. Med...


... spontanshoppad blomsterkvast till dejtvärdinnan som bor här: 


Och vad som pågick under kvällen innanför den fasaden har ni redan sett lite bildbevis på, och då jag inte blir ett skit roligare än så här så säger jag tjing för nu!

2 kommentarer:

  1. Att titta på hus och dess fasader är oerhört trevligt och du verkar ju ha en hel del av sånt i din omgivning.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är hjärtligt välkommen hit så lovar jag att guida runt bland alla fina hus! :o) Kram!

      Radera