Powered By Blogger

måndag 28 oktober 2013

Nödfall i en stormig spökstad

Omkringflygande cyklar, takpannor och träd. Helstopp i kollektivtrafiken, inga tåg, inga färjor. Igenbommade butiker innan klockan hann slå 17, klass 3 varning och prat om att vindarna speedar sig fram 32 meter i sekunden, vilket innebär orkan och ett konstant och öronbedövande muller. Den lokala tidningen liverapporterar på sin hemsida och uppmaningarna lyder att bara gå ut i yttersta nödfall. 
Ett step-pass var nödfall tyckte jag och Iga. Efter vi kört klart bommade även Friskis igen för dagen, flera timmar innan normal stängningstid. Nu har det lugnat sig en smula men jag tror aldrig att jag varit med om att min by förvandlats till spökstad så som idag... Som om den liksom rustade för megakatastrof av allra värsta slaget... Lite småruggigt. Men lite väl hysteriskt också... Tjing för nu!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Här är staden helt nersläckt! Vi sitter med tända ljus sedan några timmar...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har full respekt mot naturens krafter!
    Rolig helg du haft!
    Kram, Annelie

    SvaraRadera