Powered By Blogger

torsdag 10 oktober 2013

Spaningen som funkar bäst i mörker

Jag vet inte hur många gånger jag har försökt fotodokumentera prylarna i skyltfönstret i den där blomsterbutiken runt hörnet. Men det blir bara skit, då allt speglar sig i rutan. Så det blir mest suddiga hus och bilar och ytterst diffusa prylar. Knepet är mörker. Kom jag på under min hempromenad i gårkväll. Så därför dessa bilder…


… på så sjukt coola prylar att jag dör en liten smula. Och vill ha! Fågelbur på ben, det enastående häftigt trevåningsfatet, plåtstolen i reggaefärger, vattenkanna, speglar med utsmyckade ramar, djurbädd av järn… och allra helst tror jag; den där skytdocksaktiga saken… Och gärna även en lägenhet som är fyra gånger så stor som min, minst och en välvilligt sponsrande miljonär… Tjing! Och take care därute!

2 kommentarer:

  1. Å ta med mig dit nästa gång jag hälsar på:)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Säger som Rosen! Vill också dit! Skyltdocksgrejen skulle sitta som en smäck i mitt zoo:) Kram

    SvaraRadera