Powered By Blogger

måndag 28 oktober 2013

Milen – som att lära sig spela badminton


Nu kan man ju undra vad i hela helsefyr dessa bilder (som är tagna på Actic i Lindesberg när jag var där och härjade med världens bästa Linda igår) har med att springa en mil att göra. Och det är just det, att jag mest tränar styrka, för att det är kul, för att jag lite smått kan det. Och inte så väldans mycket satsar på konditionsfronten, för att jag är värdelös inom det området… 
Men! Vi kutade lite löpband jag och Linda, vilket gick över förväntan. Och trots att det inte är samma som att springa ute. Snarare som att lära sig spela badminton när det egentligen är en tennismatch som väntar, det är i alla fall vad min pt-guru M säger och än så länge litar jag på honom… :o) Fast vidhåller ändå lite trotsigt att någonsorts spring är bättre än inget spring alls… 
Och så har jag ju fått step som ett av mina nya favoritpass. Och det är ta mig tusan konditionskrävande. Om ni inte tror mig så tycker jag ni ska testa att konstant skutta upp och ner på en bräda under 55 minuter, i ett tempo som blir högre och högre efterhand som passet fortgår… 
För övrigt så lutar jag mig lite tillbaka på att det är hela 27,5 veckor kvar. Till Milen ska klaras av… Och det är ju faktiskt en hel del tid att hinna bli grym på… Kram!

2 kommentarer:

  1. Visst fan! Har totalglömt den där milrapporteringen. Får ta det i morgon i stället......Kram!

    SvaraRadera
  2. Har du fler bilder från helgen får du gärna lägga de här. Jag tycker mycket om dina rapporter som du kallar de!
    Michaela

    SvaraRadera