Powered By Blogger

torsdag 31 oktober 2013

Bergslagenrapport – lördag med fräschbutik & fulprofil


Lördag 26 oktober. Vaknar upp i det Gunnarssonska residenset i Lindesberg. Till en regnmulen dag och en soft frukost med dundertrevligt babbel.


Men hur nahs det än hade varit så kunde vi inte sitta där och hänga hela dagen. Så vi knatade ut. För en snabbtur på byn. Med... 


... lite span av omgivningarna och tapeten som Moa drömmer om. Och mycket span av pryttlar i den där inredningsbutiken som jag flashade bilder från i morse. Shoppat därifrån blev detta:


Japp, vi shoppade i princip samma men en (som inte är jag) ville vinna och slog till på en tredje pinal också. Innan vi började styra stegen mot tågstationen. Dock...


... med en svängom i klädbutik där någon dregglade armband, någon annan föll för tajts i galonstuk. Men sen. Satt vi plötsligt på ett tåg. Mot...


... Örebro. Där någon (som troligast är jag) totalmisslyckades i sin planering att plåta en hel massa bilder från gatuscenen. Inte ens slottet lyckades jag få med på någon visningsbar bild. Bara nästan: 


Tur då, kanske... att jag är lite bättre på butiksdokumentationer...


... speciellt inifrån. Om jag gillar dem vill säga och det gjorde jag med Heaven. Gillade massor till och med.


Otroligt fräsch butik med hög villhafaktor på sitt utbud. Speciellt det provade... 

FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER.

2 kommentarer:

  1. Älskar dina bildreportage! <3

    SvaraRadera
  2. Härlig dag ni hade! Både i Lindesberg o Örebro. Verkar finnas många roliga butiker där att gå igenom. Kul ni kunde träffas! Trevlig helg!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera