Powered By Blogger

söndag 27 oktober 2013

Jag åker tåg, läser Lundell & plitar i ett block


Jag läser Lundell och drömmer om ett rosa kråkslott jag såg längs rälsen vid en sjö. Ett rosa Pippihus jag känner att jag velat bo i. Jag läser Lundell och älskar hans språk, det har jag alltid gjort. Så jag tror det i alla fall lite är det som inspirerar mina egna ord. Som jag plitar i ett block med svarta pärmar. Tankar som i stort och mycket bottnar i mitt möte med M i torsdags, han som säger sig vara min PT nu. Tankar kring vårt babbel om spel och stämplar, pussel och resor...
Jag plitar ner saker jag kommer på, saker jag vill och behöver. Undviker de som skriker ska och måste, de som jag ska försöka jobba bort ur mitt ordförråd. Bojkotta.
Jag läser Lundell och kikar ut genom rutorna då och då, beundrar solen som kämpar mot molnen, och som vinner trots att de är fler. Jag blir uttråkad och plockar förstrött i min väska, får upp det helgshoppade julpyntet och leker lite fotografering med det. Nästan ända till tåget når Mjölby och det är dags för byte. Så då agerar jag fotodåre där istället. Och skickar sms, djupandas höstluft och shoppar en stor kanelbulle... Tjing!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: