Powered By Blogger

torsdag 3 oktober 2013

Min dag by Instagram – fusk, opererad & min nya drog


Ja varför inte inleda dagen med ett träningspass. Och ett favoritpass dessutom. Cirkelfys. 10 stationer, 45 sekunders hårdröj på varje, tre varv och man är ganska död. I hela kroppen. Tog mig friheten att fuska på en station idag, istället för skutta upp och ner som en tok på stepbräda övade jag på ett steg jag inte fattar i den där stepkursen jag går på fredagar. Tror jag fick till det hyfsat på de 2,15 minuter jag fick på mig till träning av det. Återstår att se imorgon om jag tror rätt…


Det är något av det tråkigaste jag vet. Mest för att det kostar pengar, tråkiga pengar då det finns så mycket skojsigare här i livet än att shoppa mat. Men det är ju ett måste för överlevnaden. Speciellt popkornen… ja sköljmedlet också för den delen. Vilket jag hört ryktas om att det går diskussioner kring i ett annat socialt medium. Där det enligt just det ryktet ska vara tabu att använda. Obegripligt. Varför liksom? Jag älskar sköljmedel… 


Sedan kom Freja hund på visit. Hon klämde båda baktassarna i en rulltrappa i måndags. Igår opererades dessa tassar. Så hon fick amputerat en trampdyna på den ena och två klor på den andra. Med hjälp av smärtstillande och den jäkla kämparglöd som den lilla coola damen sitter inne på så går det nästan oväntat bra. Hon kan knappt gå utan halthoppar fram och hon hatar tratten som är i vägen hela tiden men hon är glad ändå (och har lärt sig att faighta sig fram när tratten tar emot). Något att bevara i minnet när man själv gnäller om skitsaker…


När Freja med husse hade åkt igen så tog jag och Ajax en långvovvenad. Där min tanke var att hårddokumentera hösttecken. Joråsåatt, det hade säkert gått bra om jag kommit ihåg att ladda mobilen innan jag knatade ut. Så dessa två tråkknäpp var allt som hanns få med innan mobilen tackade för sig och stängde ner. Men å andra sidan har jag ju det projektet kvar till någon annan dag jag har tråkigt…


Efter en massa fix med städ, tvätt och annat inom sfären måsten slog vi, jag och Ajax, på stort och festade loss med popkorn (som varje dag…) och fortsatte på samma partajlinje genom att fixa till lax till kvällssupé. Självklart med en massa parmesan, min nya drog, som jag har på det mesta och för det mesta. Ja lite så har jag fördrivit den här dagen. Ännu en ordinär dag till samlingen… Peace out! 

3 kommentarer:

  1. Stackars lillvovvsa! Fast skönt att det gick så bra som det gjorde ändå....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lilla Freja..vilken hjältinna hon är!! Tålmodig även om dumma tratten sitter där..sötnosan.
    Ha en skön fredag!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Det är nog av miljöskäl det tabuas sköljmedel misstänker jag (är nog inte med i den gruppen)
    Jag använder men parfymfritt för Gs skull.

    Men du cirkelfys är det inte där det finns utsikt ibalnd?

    SvaraRadera