Powered By Blogger

tisdag 29 oktober 2013

Bergslagenrapport – fredag med resa, mord & mys

Fredag 25 oktober. Två byten, tre tåg och redan vid första anhalten Lund var förseningstiden uppe i en halvtimme. Vilket gav mig tid att egofjolla på toalett:


Sedan rullade det på rätt bra. Även om tågåkande är ganska rastlöshetsframkallande. Vilket jag försökte förtränga, bland annat med denna eminenta lunch:


Och så var jag plötsligt i Örebro. Och endast en halvtimme från slutdestination Lindesberg och den där salongen jag sett på bild i snart fyra år...


... salongen där världens bästa Gunnarsson huserar. Och där hon mellan sina två sista kunder i vanlig ordning var tvungen att ge sig på att välvilligt mörda mina vildvuxna ögonbryn. Och för att försöka hyfsa till mig ännu lite bättre när jag nu var på finbesök gick jag själv loss ett varv med plattång. Fast blev lite störd av...


... det där klistermärket på kollegans spegel. För det spelade liksom ingen roll hur mycket jag fixade, texten "du kan bli snyggare" fortsatte sticka mig i ögonen. Så jag tog piken på allvar och la ner. Och vips så var Linda ledig för helgen och vi kunde knalla ut i dagens sista solstrålar, med... 


... coolaste underbaraste Moa. Och med tre vrålhungriga damer samlade var det enda vi ville att äta. Så det gjorde vi. Genom att slå på stort och inta restaurang. 


Och efter det, och efter att de fått slita mig från detta skyltfönster...


... hägrade fredagsmys i soffa och till det hör ju diverse godsaker som inhandlades på Hemköp.


Och satan vad vi mös till det. Med slappestassar, vin, en massa tända ljus, horder av choklad och Idol på tv. Där någon kanske var lite väl närgången med Gabriel... 



Men allt kul har ju ett slut. Och efter några timmars supernasigt soffhäng var det dags att tänka på morgondagen. Och alltså sömn. Som jag fick den stora äran att inta i marodörens fina rum:


Vill ni veta haka med under lördagen också så är planen att få ut den rapporten här under kvällen. Så ni vet vad ni har ett se fram emot... ;o) Peace out för nu! 

3 kommentarer:

  1. Jamen han är ju så fin lilla Gabriel;) Och mörda ögonbryn är en favoritsysselsättning:) Kram!

    SvaraRadera
  2. Lovely! Precis så en utflyktslånghelg ska vara ju! Kramar

    SvaraRadera
  3. Underbar helg ni haft! Och du måste ha sovit som en prinsessa i Marodörens mysiga rum:)
    Kram

    SvaraRadera