Powered By Blogger

onsdag 23 oktober 2013

Dagens – som gör ett upplivningsförsök. Eller inte

Jag har bestämt att det inte riktigt är dags än. Men troligen ganska snart. Om än ytterst motvilligt… Jag pratar om att behöva ikläda sig vinterpjux. Mina från förra gången det begav sig till att vara istid är extremt sunkiga, fett uttöjda så de är megaförsta och tillika allmänt väderdemolerade. Så idag provgår jag dem. I någonslags upplivningsförsök…


… eller egentligen inte, för igår råkade jag ju liksom springa på ett par i en secondhandbutik som väldigt gärna hade velat fungera som mina trotjänare denna vinter. Ett par med riktigt galet hög villhapotential… Och ifall de, stackarna, jag har nu bevisligen är helt värdelösa, med noll hopp om att överleva ännu en helvetesårstid så är det väl taskigt att utsätta dem för det. Eller hur?... Tjing!

2 kommentarer:

  1. ja det får du definitivt inte utsätta dem för. en resa till soptippen är nog bättre :-)

    SvaraRadera
  2. Min åsikt om det hela vet du nog redan. Rackarns läckra ersättare! Kram

    SvaraRadera