Powered By Blogger

lördag 23 november 2013

Allt på en och samma gång

Jag har gått om tid. Tar det lugnt. Lullar omkring. Så kräks ett av djuren, vilket blir startskottet på vad som kan liknas vid stressigaste morgonen... Torka kräk, tappa ut en full mugg kaffe på golvet, stänk över golvet, skåp, stolsben... In i duschen, schampot bestämmer sig för att ta slut, tokröjja för att hitta någon liten hotellstulen ersättare, ut med vovve, vovve smutsar ner sig, duscha vovve. 
Vet exakt vad jag känner för att ha på mig men kan bara inte hitta en av ovandelarna som är tänkt att ingå. Hinner inte ens börja tänka om så det blir att spontanrycka. Hårfönen tvärdör efter knappt hälften av arbetet den var satt att utföra. Hårspray försvunnet, borta, går icke att finna...
Om jag får säga det själv är det ett smärre under att jag just nu befinner mig här...


... på tåg, på väg mot tantträff i annan by. Med improvisationsfrukost då den lilla detaljen föll i skuggan av allt oplanerat. Men jag hann, åker tåg, är på väg, inte illa alls... Peace out & hoppas ni får en kanonbra lördag därute!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Vilken start på dagen!! Då blir nog resterande av lördagen desto bättre!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera