Powered By Blogger

lördag 23 november 2013

En slags rapport från dagen då 5 damer intog Kristianstad


Den började redan på ett tåg, dagens träff, för det var där jag Maria och Anette strålade samma på väg till Kristianstad, där även...


... Camilla anslöt. Och såklart Helen, som var dejtfixare denna gång. Och som även tog täten till första anhalten...


... Noa Noa. Mycket schysst i den butiken. Om jag haft en stil som till exempel matchat...


... denna kofta, dessa pjux så hade de nog bott hos mig nu. Men jag har u inte det och snöade dessutom in en del på den schyssta inredningen. 


Gruppbild innan fortsatt färd i butiksland där jag knep den diskretaste platsen. För att knalla till Glitter och fastna för det inte direkt diskretaste halsbandet. Vilket även Maria gjorde: 


I stil med lika coolt som Helens Mexikoshoppade pjux. Och på tal om saker man har på sig kom vi efter ytterligare lite rantande i affär på att vi ju var på någonslags Mollydejt så för att leva upp till det begav vi oss till Donna för span av just sådana. Och provning av en enda, som jag fick äran att stå värd för:


Ingen koll på vad den heter tyvärr men fick höra att den skar sig med mig. Ett uttryck jag ska komma ihåg för det säger en del. På ett klockrent sätt. Däremot blev det kollektiv tumme upp för den från F.A.V som också åkte på en provning:


Lite fotografering men allra mest spanande. Av pryttlar av diverse slag... 


... men nog mest av det med julanknytning. Har ett litet kit med sådana från just en julpryltät butik men de dimper in för sig själv imorgon. För plötsligt var det shorts som stod i fokus, och... 


... ännu fler svulstiga halsband men mest uppmärksamhet fick nog ändå...


... delikatesser i matväg på The spice tree. För det fanns hur mycket som helst att vilja ha. 


Vissa fastnade längre andra medan andra passade på att bekanta sig lite mer.


... och någon fick för sig att plåta gatuvyer men kom bara hit...


... för sedan var det dags att snabbsvängsrusa till den nya gallerian, som egentligen var tänkt att bli ett längre besök. Men...


... ett bokat bord på King of India väntade. En klar favoritrestaurang. Förutom att ljuset är extremt bloggovänligt och därför blev det inte fler bilder tagna där. Faktiskt inte en enda förrän vi plötsligt var en nerbantad skara som inväntade tåg i Hässlehom genom att slappa med Espresso housekaffe... 


... och galet goda jordgubbstryfflar som Maria bjussade på. Och lite så var det, under dagen som spenderades i allra bästa sällskap på allra bästa sätt. Med en önskan från mig om att det ska bli någonslags repris på den hyfsat snart... Tjing!

5 kommentarer:

  1. The Spice Tree är ju hur underbart som helst att rota runt på! Har varit inne på den butiken i Växjö. Och himla trevligt att få ansikte på ett par damer som man känner igen lite genom säljgrupper och Tradera:) Ha en bra söndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Självklart snart igen. VI har ju lite oavklarade uppdrag i den indiska sfären ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och för den som undrar kan jag berätta att päron/valnötsbalsamico på vaniljglass är en höjdare.

      Radera
    2. Jag måste absolut också köpa just samma balsamico då *hehe*
      Kramizar

      Radera
  3. Åhhhhh goa goa tjejer som man bara kan ÄLSKA liksom *ler*, HOPPAS innerligt på en repris, TACK snälla för att du/ni gett mig en underbar dag <3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera