Powered By Blogger

fredag 29 november 2013

Min fredagskväll i totalmisär

Sjuk och svag, bunden till bädden då huvudet håller på att smärtkrevera så fort jag rör på det. Galet hungrig och sugen på riktig mat men får nöja mig med popkorn och pepparkakor då ingen übergrym kock står till förfogande, ingen kock överhuvudtaget… När jag då baxnar in denna härliga fredagssupé till sovrummet slår jag knäet i sänggaveln, som gör blixtarochdunderont och nu har fått mig halt. Dock kom huvudvärken i skymundan ett tag där och det var ju ganska trevligt… 

Fast! Det absolut allra värsta, är att tvjäveln inte funkar. Alls! Eller själva tvapparaten funkar men det dyker inte upp någon kanal, för det påstås inte finnas någon… Och då kan man ju i ett tillfälligt anfall av positivitet tänka att jag tittar på dvd istället men inte heller den skiten vill gå igång… Så då ligger jag här i tystnad (för Intenethelvetet lever också rövare, i vanlig ordning…), mörker, tristess, med en kropp i förfall och ett humör som definitivt matchar min totala misär. Tycker jävligt skitsynd om mig själv på alla slags punkter, skulle vara utom möjligtvis en. Som stavas materialism, för jag fick minsann en alldeles tokförtidig julklapp idag.


Och visst, det är bara en pryl, och inte för att prylar ens i närheten uppväger krasslighet eller den stora tvdöden men de kan faktiskt tillföra ett litet uns glädje, och även det minst lilla uns är väldigt välkommet i mitt liv just nu… :o) God natt!

4 kommentarer:

  1. Det låter inte roligt alls! Krya på dig och hoppas det blir ordning på Tv!
    Jättesöt katt du fått i alla fall!
    Många kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Men då. Krya på dig. Jag hade en tanke om att vi kanske kunde ses på tisdag. Hoppas du mår bättre då och kan ses. Kramis

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att någon kamrat som bor i närheten kunde komma hem och fixa både käk och TV - på riktgt alltså!
    Tusen kramar

    SvaraRadera