Powered By Blogger

torsdag 21 november 2013

Viktigast är att de inte har blivit kissade på

På tal om I-landsproblem så tycks de verkligen hopa sig denna dag. För vad kräver rosa skor? Såklart rosa träningsöverdelar. Och sådana kryllar det inte direkt av i boningen. Inte i butikerna heller för den delen, alldeles korrekt jag har webshopsreserchat, och kan därmed med sanning konstatera att det inte är rosatider nu. Tack och lov lyckades jag gräva fram en kulörriktig skapelse idag...


... och därmed hålla fanan av den livsviktiga matchningsgraden ganska högt... Helt ärligt. Jag tycker det är snyggt när någon fått till färgerna så de talar exakt samma språk på topp och pjux. Och snyggt är skoj. Men det är inte det viktigaste, för det är att kläderna sitter bra, är så kallat trivsamma. Och! Att de inte har blivit kissade på av någon katt. Vilket mitt linne hade för någon vecka sedan. Redan i början av passet undrade jag vem som stank så illamåendeäckligt. Insåg efter en kort stund att det var jag. Så resten av den timmen ägnade jag mest åt att försöka hålla mig så långt från alla andra som möjligt och att bli så lite varm och svettig som möjligt. För kattpissdoften frodas verkligen i svett. Så vet ni det också... Tjing!

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Tack för kvällens garv. =)
    Har hänt här med skor - i protest för att matte var bortrest.

    SvaraRadera
  2. Hohoho. Låter inte så kul!

    Men rosa träningsöverdelar? Jag tycker att det är i princip det enda jag hittar, förutom svarta då.

    Jag gillar rosa då. Men det vore ju trevligt om det kunde finnas i snyggt blått. Eller mörklila.

    Eller något annat än just cerise.

    Som jag för övrigt gillar, men lagom är ju ändå bäst.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Snyggt matchat! Trist med odören...
    Kram

    SvaraRadera