Powered By Blogger

söndag 24 november 2013

Veckans träningsrapport – med ett utökat sortiment

Jag har tänkt men inte gjort, intalat mig att jag velat men inte riktigt vetat om jag verkligen har menat det, på allvar. Så idag var det liksom slut på menlöst funderande som inte leder någonstans, bara snor energi helt i onödan, och istället bara göra. Eller det krävdes att jag bokade först, men ni fattar… Det jag vill säga är att jag tränade i själva gymet idag, men hjälp av en gyminstruktör.


Och det var ett bra drag, för det var riktigt skitkul. Ville ha ett pass på runt en halvtimme, som kan utökas med fler repetitioner om jag känner för det. Fick superroliga övningar, ett par med TRX-band (heter det så?...) 
Vilket troligast betyder att jag har utökat mitt sortiment av träningspass (gäller att fortsätta också...). Vilket jag satsat på i dubbel bemärkelse idag, för gyminstruktionen är inte den enda träningen jag ägnat mig åt denna vecka… :o)


Japp, IW, indoorwalking är den andra varianten av träning jag utökat med, eller egentligen återupptagit, men det var nog 1,5 år sedan sist jag var på ett sådant pass. Så bra då att jag prickade superduktig instruktör med humor och smittande energi, bra drag, schyssta övningar och riktigt najs musik rakt igenom. Problemet med att testa nytt är att jag bara har hamnat på pass som varit kanonroliga, fött mersmak, så det blir svårare och svårare att välja… Dessa I-landsproblem… ;o) Kram & God natt! Kärlek & Respekt!

3 kommentarer:

  1. I-landsproblem;) Hoppade på crosstrainern för första gången sedan Hedenhös i morse och det var ju faktist roligt! Så nu har jag tre konditionsredskap att varva med. Bra det:) Kram!

    SvaraRadera
  2. Å, jag är så grymt imponerad och blir så inspirerad av dig.
    Och så har jag en önskan eller vädjan, visst var det du som hade det perfekta receptet på Gotländsk saffranspannkaka? Jag skulle bli överlycklig om det var så och om du har det kvar. Jag tänkte nämligen införa en ny tradition här i hemmet. saffranspannkaka dagen innan första advent.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sparat det =)
      http://oddjosanne.blogspot.se/2011/12/har-ar-det-receptet-pa-min_01.html

      Radera