Powered By Blogger

fredag 22 november 2013

En dag på jobbcoacheriet by Instagram

Stämplar in 9.00, med ambition. En lista i skallen på vad jag vill få gjort. Går igång med den direkt. Till luften tar ganska mycket tvärslut. Vilket händer med täta mellanrum på jobbcoacheriet. Andas lite ny i trappuppgången. Händer också lite då och då. Korrekturläser under tiden, kläcker idéer, spånar… försöker hypnotisera klockan att öka tempot en aning… Och det känns faktiskt som det funkar för plötsligt är det lunch. Jag och E knatar till macken, det enda matshoppingplacet i krokarna. Där vi dras till de nybakade lussebullarna. Men…


… jag gick, dock en smula motvilligt, på salladslinjen istället. Vilket inte M gjorde. Korv och mos indränkt i senap och ketchup, och så undrar han varför jag pikar honom om att han är tjock och bland annat behöver träna… Tjock är däremot inte thailändaren som ägnade eftermiddagen åt att dela ut karameller så vi skulle kunna hålla oss vakna. För att söka lite mer jobb, Eller om det var läsa kvällstidningarnas hemsidor, se på film, kolla skojsigheter, gängspela spel… Jorå jag gick runt och kollade vad alla datorsysslade med så därför vet jag att det var just sådant… Fast det var ju faktiskt fredagseftermiddag. Och det insåg även coacherna så det blev tidigarelagd utstämpling. 14.20 istället för 15. Ingen som blev ledsen för det. Lite skrämmande dock att det låg snövibbar i luften under min hempromenad men än inget vitt skit på gatorna… och det tackar jag för… :o) Peace out & trevlig kväll därute!

1 kommentar: