Powered By Blogger

måndag 11 november 2013

Pw med M = iq-test på hög nivå

Så var den då äntligen igångdragen. Träningen inför milen den 10 maj 2014. Med 50 minuter pw med Mats. För det första var det jäkligt skoj, för han är inte bara atlet och en grym pt, han är förbannat rolig också. För det andra kändes det nästan som mer träning för hjärnverksamheten än för benen, för attans vad man ska tänka på saker hela tiden. Vi pratar att trampa ner med hälarna, sprätta med tårna, hålla armarna i 90 graders vinkel och vifta de avslappnade händerna i axelhöjd. Svänga lite lätt och ledigt sådär med midjan, om jag minns rätt… Sänka de nedersta revbenen, suga in naveln till den möter ryggraden, typ… låta bäckenbotten åka hiss till tredje våningen och tänka på att hålla fast den mentalt ditplacerade kulan mellan skulderbladen. Dessutom gäller det att komma ihåg krokarna i nacken, leendet, andningen. Fick jag med allt?... Pust oavsett.


Ja ni hör ju, vi pratar iq-test på hög nivå… Så jag får nog börja med att träna upp minnet. Och det lär ju ta ett tag. Vilket är rätt bra för då kan jag skylla på det när jag inte känner för att tokknata i utemiljö eller knalla upp för en massa trappsteg med utfallssteg i vinteräckelland… :o) 
Vill ni förresten veta "den stora hemliga" anledningen till den här milenidén? I så fall får ni komma tillbaka hit igen, för det avslöjas i nästa inlägg. Innan kvällen är slut helst för det är ett slags jubileum på det just denna dag… Peace out!

2 kommentarer:

  1. Måste man le också?! Överkurs tycker jag;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur... det är ju fan det jobbigaste och svåraste av allt... ;o) Kram!

      Radera