Powered By Blogger

söndag 17 november 2013

Om att köra vidare på att försöka gilla julen

Julspaning. Kul. Tycker jag som har som plan att köra vidare på mitt grepp att försöka gilla julen det här året också. Dock kommer det icke och aldrig att landa någon julgran i boningen, inte minst för att jag tvivlar å det grövsta på att mina fyrbentingar kan uppföra sig lämpligt i närvaro av en sådan. Men! Så kallat julgranspynt kan ju faktiskt placeras på en massa andra ställen än i ett svulstigt barrträd så därför blev det sådant jag höll mig till att spana på Åhléns igår…


… och föll för en hel massa små pryttlar. Till exempel dalarenen, som kanske får bli årets ren, inledde ju en slags samling av sådana förra året. Fast det ska å andra sidan helst vara någon lite större, någon som står på benen, så att säga, och kan bo med 2012-renen… Så har ni tips på fina mellanstorrenar så får ni gärna tipsa :o) Allra finast bland dekorationerna var dock djuren i trä. Så galet söta, fanns i några varianter till. Handgjorda. Så de får bli mitt dagens tips på julpynt. Vill ni kolla vad mer Åhléns har att uppbringa på den fronten så kan ni klicka HÄR. Själv måste jag bege mig ut i verkligheten, till Icabutik. För hur magkass jag än mår fortfarande så finns det ett par måsten att inhandla, som mat och sand till djuren... Vad hittar ni på denna söndag?... See you! Och Kram!

2 kommentarer:

  1. Bra tips med trädjuren, så fina! Såg du vad de kostar?
    Hoppas du mår bättre nu!
    Ylva

    SvaraRadera
  2. Jag fick blodad jultand förra året och har redan köpt några tomtar :D Gran kommer inte till Hornsgatan av samma skäl som ditt
    Kramar

    SvaraRadera